וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק מתחרט: נסוג מהצעת הרכש עבור "ניוזדיי"

רויטרס

11.5.2008 / 8:24

ניוז קורפ לא היתה מעוניינת להשוות הצעת הרכש להצעתה של כייבלויז'ן. לפני מספר ימים אמר מרדוק כי ניוז קורפ וניוזדיי קרובים לעסקה

ניוז קורפ ענקית המדיה של רופרט מרדוק, נסוגה אתמול מהצעת הרכש עבור העיתון "ניוזדיי" של המו"לית טריביון. הצעת הרכש עמדה על 580 מיליון דולר. חזרתה של ניוז קורפ מהצעת הרכש מגיעה ימים ספורים לאחר שמרדוק אמר כי ניוז קורפ ו"ניוזדיי" קרובים לעסקה.

ניוז קורפ לא יכלה להצדיק את העלאת הצעת הרכש שנתנה, להצעה שתהיה גבוהה יותר מזו של מפעילת הכבלים כייבלויז'ן, שעומדת על 650 מיליון דולר. לטענת דובר ניוז קורפ, הגשת הצעה גבוהה יותר "לא היתה כלכלית עבור ניוז קורפ".

החלטתה של ניוז קורפ מותירה במירוץ לרכישת "ניוזדיי" שני מתמודדים מוכרים: מלבד כייבלויז'ן, גם מורטימר זאקרמן - הבעלים של העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" - הגיש הצעת רכש בגובה 580 מיליון דולר עבור העיתון.

דובר טריביון סירב להגיב לפניית סוכנות הידיעות רויטרס.

החלטתה של ניוז קורפ לחזור בה מהצעת הרכש עבור "ניוזדיי" היא תפנית מפתיעה בקרב בן שלושת הימים לרכישת העיתון. מרדוק ומנכ"ל טריביון סם זל, הסכימו באופן עקרוני לעסקה למכירת העיתון לניוז קורפ.

לפני כשלושה ימים אמר מרדוק למשקיעים בשיחת ועידה כי העסקה כמעט סגורה: "אני לא חושב שכייבלויז'ן ינצחו במקרה הזה", ענה מרדוק לשאלה מדוע לא העלה את הצעת הרכש עבור העיתון, והוסיף: "היו סבלניים למספר ימים. אנחנו בהחלט לא מעוניינים להפוך את הפרשה למכירה פומבית".

מרדוק אמר עוד בשיחה כי "ניוזדיי" צפוי להוסיף תזרים מזומנים של 100 מיליון דולר בשנה לניוז קורפ. "אנחנו מקווים לסיים את העסקה עד השבוע הבא", אמר אז מרדוק וסיכם: "אנחנו חושבים שהכל הולך כשורה".

אם היה רוכש מרדוק את "ניוזדיי", היה זה העיתון הגדול השני שרכש בחודשים האחרונים, לאחר רכישת מו"לית "וול סטריט ג'ורנל" - דאו ג'ונס. בשנה שעברה דיווח "ניוזדיי", אחד מעיתוניה היוקרתיים ביותר של טריביון, על תפוצה יומית של 387 אלף עותקים - התפוצה העשירית בגודלה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully