וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים שהונקו חולות פחות בסרטן השד

11.5.2008 / 4:51

חוקרים גילו כי הסיכון למחלה בקרב נשים שינקו כשהיו תינוקות, נמוך ב-17% מזה של נשים שלא ינקו. גם גילה של האם בזמן הלידה משפיע

נשים בוגרות שהונקו כתינוקות ניצבות בפני סיכון נמוך יותר לחלות בסרטן השד, לעומת נשים שלא הונקו - אלא אם כן הן הבנות הבכורות במשפחה. מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת ויסקונסין מגלה כי הסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים שינקו היה קטן ב-17 אחוזים מאלו שלא הונקו, אך עם זאת, הם אומרים, לא נצפה שיעור דומה בקרב נשים בכורות במשפחתן.

החוקרים ציינו כי גילה של אישה בזמן הלידה מסייע בחיזוי רמת החומרים הסביבתיים המזהמים שמכיל חלב האם שלה. לפי מחקרים קודמים, ישנו קשר אפשרי בין סיכון גבוה לסרטן השד לבין ריכוז גבוה של אותם חומרים.

החוקרים ראיינו 2,016 נשים בגילאים 20 עד 69, החולות בסרטן השד, ו-1,960 נשים בגילאים דומים שלא לקו במחלה. נשים שהונקו בילדותן, ושהיו להן שלושה אחים בוגרים או יותר, היו בסיכון קטן יותר מאלו שהיו אחיות בכורות. בנוסף, נשים שהונקו היו בסיכון משתנה בהתאם לגילה של האם בזמן הלידה.

עם זאת, אומרים החוקרים, נדרשים כעת מחקרים נוספים כדי לקבוע האם הקשרים שנמצאו משתנים בהתאם למשך ההנקה או לשיעור החומרים המזהמים בחלב.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן השד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully