וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת בני גאון, מראשי המשק הישראלי

פנחס וולף ונעמה טלמור

10.5.2008 / 22:07

גאון, מבכירי אנשי העסקים בארץ, שכיהן גם כנשיא האגודה למלחמה בסרטן, מת בגיל 73 ממחלה קשה לאחר שאושפז לפני כשבוע ב"איכילוב"

התעשיין בני גאון, מבכירי המשק הישראלי ונשיא האגודה למלחמה בסרטן, מת הערב (שבת) ממחלה קשה, והוא בן 73. הוא נפטר בבית החולים "איכילוב" בתל אביב, שם אושפז לפני מספר ימים בשל החמרה במצבו הבריאותי. הודעה על מועד הלוויתו תימסר במועד מאוחר יותר.

בני גאון נולד בישראל בשנת 1935 למשה דוד גאון ושרה (חכים) גאון. הוא ניהל חברות מרכזיות במשק הישראלי ועסק בפעילות ציבורית ענפה, ובכללה קידום יוזמות השלום השונות מול הפלסטינים והתנדבות במסגרת האגודה למלחמה בסרטן.

בין החברות בהן כיהן כיו"ר ניתן למנות את תדיראן, רשת קו-אופ הרבוע הכחול, איקאה ישראל, דלק והמשביר לצרכן. בשנת 1988 נקרא להציל את תאגיד "כור תעשיות", שעמד אז על סף התפוררות, ובמשך עשור בו שימש כנשיא ומנכ"ל התאגיד הוא הצליח להבריאו ולהעבירו מהפסד לרווח.

לאחר שנמכר "כור תעשיות" והועבר לניהולם של יהונתן קולבר ודני בירן, נאלץ גאון לפנות את מקומו. מאז רשם התאגיד ירידה בפעילותו העסקית עד שנמכר לקבוצת אי.די.בי, בראשות נוחי דנקנר. ב-1998 הקים גאון את חברת "גאון אחזקות" ועמד בראשה, ובשנתיים האחרונות הוביל את הקבוצה ואת החברה הבת שלה "אייס אוטו דיפו" להנפקה בבורסה בתל אביב.

"מנהיג טבעי, חכם ואמיץ"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר לאחר מותו של גאון כי "בני היה פטריוט, יזם, איש עסקים פורה ובעל רגישות חברתית יוצאת דופן. הכרתי אותו במשך 30 שנה והרביתי להיוועץ בו. שמרנו על קשר קבוע, ממש עד לשבועות האחרונים. הוא מאוד יחסר בציבוריות הישראלית".

בני גאון היה חבר זה שנים רבות במפלגת העבודה ולא פעם נקשר שמו גם כמועמד אפשרי לתפקיד שר האוצר בממשלות בראשות המפלגה.

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק ספד הערב לגאון. בארוע ב"מרכז יצחק רבין לחקר ישראל" בתל אביב אמר ברק: "נפרדנו היום מבני גאון, ממנהיג טבעי, חכם ואמיץ, איש ירושלים ואוהב גדול של ארץ ישראל. אני ויחד איתי עשרות אלפים איבדו גם חבר טוב, שידע תמיד להסתכל בעיניים, לומר את האמת, ותמיד בחיוך".

גם שר התשתיות בנימין בן אליעזר, שהשתתף בארוע, ספד. לדבריו, "בני גאון הוא אחד האנשים הכי מיוחדים שהכרתי, איש שהוכיח שבמעשים אפשר לעשות הכל. כל תפקיד שתפס, ממנכ"ל כור ועד לאן שהגיע, הוא מילא במסירות, נאמנות והרבה אהבה. מפלגת העבודה איבדה את אחד הענקים. אנחנו איבדנו חבר. האיש הזה הפך לאחד הסממנים הכי מבריקים של הכלכלה הישראלית".

יו"ר הליכוד ושר האוצר לשעבר בנימין נתניהו ספד לגאון ואמר כי "היה אחד מהחלוצים שבפעילויותיהם הביאו את הכלכלה הישראלית ממשק ריכוזי לכלכלה תחרותית ומבוססת. הוא היה רב כשרונות, תעשיין ואיש כלכלה מבריק וציוני בכל רמ"ח איבריו".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully