וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט יעתור נגד עדות מוקדמת לטלנסקי

נתיב נחמני

10.5.2008 / 21:14

פרקליטי רה"מ החליטו לעתור לבית המשפט העליון על ההחלטה לאפשר גביית עדות מוקדמת מאיש העסקים האמריקאי, המשמש כעד המרכזי בפרשה

עורכי הדין אלי זוהר ורועי בלכר, פרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שוקלים לערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי, לאפשר לגורמי אכיפת החוק לגבות עדות מוקדמת מאיל ההון, המיליונר ואיש העסקים היהודי-אמריקאי מוריס טלנסקי, העד המרכזי בפרשה. לטענתם, כל עוד לא הסתיימה החקירה וכל עוד לא הועברו לידם כל החומרים בתיק, הם לא יוכלו לנהל חקירה נגדית יעילה של טלנסקי. עו"ד מיכה פטמן, פרקליטה של שולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של אולמרט, מסר לוואלה! חדשות כי הוא שוקל להצטרף לבקשה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, לזמן את טלנסקי להליך של עדות מוקדמת בפרשה בה חשוד ראש הממשלה. השופטים דחו את בקשת המדינה לגבות את עדותו של טלנסקי בדלתיים סגורות, אולם טרם נקבע תאריך למתן העדות.

פרקליט המדינה משה לדור טען בהודעתו, כי טלנסקי "הביע חשש באוזניו של שוטר, לפיו אולמרט ישלח אדם לפגוע בו". פרקליט המדינה הוסיף, כי בהינתן העובדה שזו תחושתו הסובייקטיבית של העד, הרי שיש חשש שהדבר יניאו מלחזור למסור עדות".

לדור ציין עוד כי "קיים חשש שחלוף הזמן יקהה את נכונות העד להגיע מרצונו החופשי למתן עדות, במיוחד בשל העובדה שמדובר בעדות נגד מי שלאורך שנים הייתה לו עמו היכרות חיובית. פרקליט המדינה ציין, כי אין ללמוד מיחסם של עדים שהיו קורבנות למעשה פלילי. עוד אמר, כי הוא ער לאפשרות של גביית עדות בארה"ב באמצעות כינוס וידיאו או חיקור דין, אך אם העד לא ישתף פעולה, המהלך הזה יסוכל.

פרקליטו של אולמרט עו"ד אלי זהר, טען בדיון בבית המשפט, כי גביית העדות המוקדמת מעצימה את הפגיעה בחשוד ובהגנתו. במקרה זה, מועלה החשוד לדרגת "מעין נאשם" וזאת עוד בטרם הוחלט על הגשת כתב אישום וכאשר קיימת אפשרות שבסופו של יום כלל לא יוגש כתב אישום. בעניין הפגיעה האפשרית באולמרט ובזקן, הבהיר פרקליט המדינה כי "אני מדגיש שמדובר בחשדות ולא ביותר מכך, שעדיין אינם מגובשים בעיננו לחלוטין. אנחנו כולנו נמצאים בשלב מוקדם מדי לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully