וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוש יציע לישראל מערכת מתקדמת נגד טילים"

10.5.2008 / 21:25

כך אמרו אמש גורמים בארה"ב. המערכת עשויה לשפר באופן משמעותי את יכולת ההגנה של ישראל מפני הטילים האירניים

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש צפוי להציע לישראל מערכת רדאר מתקדמת, שעשויה לשפר באופן משמעותי את יכולת ההגנה שלה מפני טילים בליסטיים. המערכת תהיה מקושרת למערכת ההגנה האמריקאית. כך מסרו היום (שבת) גורמים אמריקאים המעורים בנושא. בוש צפוי להעלות את ההצעה במהלך ביקורו בישראל ביום רביעי, לכבוד יום העצמאות ה-60 של המדינה. זאת במסגרת ההיערכות נגד האיום האירני.

לדברי חבר הקונגרס הרפובליקני מארק קירק, נושא זה יהיה השני בסדר היום של בוש בישראל, מיד לאחר התהליך המדיני. באחרונה קרא קירק להדק את שיתוף הפעולה עם ישראל בתחום ההגנה נגד טילים. הבית הלבן סירב להתייחס לנושא. ריצארד להנר, דובר סוכנות ההגנה מטילים של הפנטגון, המפתחת מעטפת הגנה בעלות של מאות מיליארדי דולרים, אמר בתגובה לדיווח, כי זוהי "סוגייה פוליטית" שאינה בסמכותה של הסוכנות.

ריקי אליסון, בכירה במערכת ההגנה מפני טילים ובעלת קשרים נרחבים עם הפנטגון ועם חברות המעורבות בבניית המערכת אמרה, כי הבינה שנושא הענקת המערכת לישראל נמצא על סדר היום.

המערכת אותה צפוי להציע בוש לישראל מכונה "אקס באנד". היא ניתנת להעברה באוויר ויכולה לעקוב אחר עצמים בחלל, למשל טילים החמושים בראשי נפץ כימיים, ביולוגיים או גרעיניים. לדברי גורמים בממשל האמריקאי, המערכת מסוגלת לזהות עצם בגודל של כדור בייסבול ממרחק של 4,700 ק"מ. את טילי ה"שיהאב 3" האירניים היא יכולה לזהות כבר במחצית הדרך של מעופם מאירן לישראל, במהירות הגבוהה פי שישה ממערכת "אורן ירוק" הנמצאת בשימוש מערכת הביטחון הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully