וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 פעילי שמאל נפצעו בעימות עם צה"ל בגדה

ניר יהב, גידי ויניש ויהושע בריינר

10.5.2008 / 18:31

פעילי השמאל הגיעו לכפר סמוך לטול כרם כדי למחות נגד מחסומים באזור. אחת המפגינות: "החיילים ירו בנו מטווח אפס"

דניאל יעקובוביץ'

(צילום: דניאל יעקובוביץ' עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עשרה פעילי שמאל ומפגינים פלסטינים נפצעו היום (שבת) בעימות אלים עם חיילי צה"ל סמוך לטול כרם. המפגינים הגיעו למקום במחאה על הקמת מחסומי עפר בין הכפר שופא לעיר טול כרם הסמוכה לו. רעות מור, שהשתתפה בהפגנה, אמרה לוואלה! חדשות כי "הגענו למקום כדי למחות על הפיכת הפלסטינים לאסירים בכפר שלהם". לדבריה, "לכל אורך הפעילות הקפדנו שההפגנה לא תהיה אלימה. לקראת סוף ההפגנה, שכשהיינו בדרכנו לכפר, החיילים פתחו לעברנו מטווח אפס בירי של כדורי גומי וגז מדמיע".

לטענת המפגינים, החיילים המשיכו בירי כדורי הגומי לעברם גם כאשר רבים מהמפגינים היו מוטלים על הקרקע. "אני משתתפת בהרבה הפגנות, אבל בהתנהגות כזאת מצד החיילים עוד לא נתקלתי", אמרה מור. לדבריה, "לחיילים לא הפריע שבין המפגינות היו נשים מבוגרות והם ירו עליהם מטווח אפס בלי למצמץ". לדבריה, הכוחות ירו גם לעבר המפגינים שמיהרו להגיש סיוע לפצועים.

ההפגנה נערכה על ידי הארגון הישראלי פלסטיני "לוחמים לשלום" במטרה להביא לפירוקו של המחסום המונע גישה של תושבי כפר שופא לטולכרם, שבעבר הייתה במרחק נסיעה קצר מבתיהם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי המפגינים הפרו צו אלוף ונכנסו לשטח צבאי סגור. עוד נמסר מדובר צה"ל כי המפגינים סירבו להתפנות ולכן החיילים נאלצו להשתמש נגדם באמצעים לפיזור הפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully