וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל: "חסרי אונים מול הפצמ"רים"

יהושע בריינר

10.5.2008 / 16:52

יום לאחר מותו של תושב כפר עזה, , אומרים גורמים במערכת הביטחון כי "לא ניתן להתריע על נפילת פצצת מרגמה"

"יש לנו קושי רב להתמודד עם ירי של פצצות מרגמה אל עבר ישראל", כך אומרים גורמים במערכת הביטחון, יום לאחר מותו של ג'ימי קדושים, תושב כפר עזה מירי של מרגמה אל עבר הקיבוץ. בישראל מודעים היטב לעלייה החדה במספר שיגורי המרגמות אל עבר יישובי עוטף עזה. מתחילת השנה ירו הפלסטינים מאות פצצות מרגמה, שרבות מהן נופלות בשטחי הרשות. יחד עם זאת בחודשים האחרונים משתמשים הפלסטינים בפצצות מרגמה מתקדמות של 120 מ"מ, המצוידות במנוע רקטי המגדיל את טווח הפגיעה, ובעל ראש נפץ שמאפשר גרימת חבלה גדולה יותר.

"ברור לנו שמדובר בפצצות מרגמה מתוצרת אירן, שמוברחים לרצועה, הן במהלך פריצת ציר פילדלפי והן דרך מנהרות. הנזק שנגרם מירי של פצצות מרגמה שכאלה הוא גדול, שכן יכולת הדיוק בעזרת פצצת מרגמה שכזאת הוא טוב יותר". בפברואר השנה זוהה לראשונה ירי של פצצת מרגמה שכזאת בנפילה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. "מומחים אירנים גם מסייעים לארגוני הטרור בהדרכה ובירי פצצות המרגמה וכמות המרגמות שיש בידי הארגונים היא גדולה".

העלייה החדה במספר השיגורים נראה היטב בסטטיסטיקה היבשה. אם ב-2006 שיגרו הפלסטינים רק 55 פצצות מרגמה אל עבר ישראל, ב-2007 שוגרו 1511 פצצות מרגמה אל עבר ישראל. אולם הבעיה הגדולה בירי פצצות המרגמה הוא בחוסר אונים מולה עומדת מערכת הביטחון, שכן בגלל מימדיו הקטנים ומהירות נפילתו הקצרה יחסית, אין אפשרות לתת התרעה לתושבי היישוב אליו מיועד השיגור.

"הבעיה היא שאם יתחילו לתת התרעה על כל פצצת מרגמה, לא יהיה מספיק זמן להתגונן, כי הוא שוהה באוויר שניות בודדות, וגם ציפור מספיק גדולה יכולה להפעיל את מערכת ההתרעה", אומר לוואלה! חדשות אחד מקציני הביטחון במערב הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully