וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון: לא נפגע באינטרסים של חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2008 / 18:56

לוחמי חיזבאללה החלו לפנות את ביירות, לאחר שהצבא הודיע כי לא יפגע ברשת התקשורת הפנימית של הארגון

חיזבאללה החל לפנות הערב (שבת) את לוחמיו מבירת לבנון ביירות. זאת לאחר שצבא לבנון הודיע כי הוא לא מדיח מתפקידו את האחראי על שדה התעופה של ביירות, שפוטר על ידי ממשלת לבנון. צבא לבנון מסר כי לא יפגע ברשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה ובכך "לא יפגע באינטרסים" של הארגון. לדברי עדי ראיה, חמושים שהשתלטו בימים האחרונים על ביירות, הוצאו אל מחוץ לשטחה המוניציפלי של העיר. והוחלפו על ידי לוחמי צבא לבנון.

כזכור, ביום שלישי החליטה ממשלת לבנון לפטר את האחראי על הביטחון בשדה התעופה הבינלאומי בעיר, לאחר שנחשד בהצבת מצלמה בשדה עבור חיזבאללה. בנוסף הודיע ממשלת לבנון, כי היא מוציאה מחוץ לחוק את רשת התקשורת של חיזבאללה.

בתגובה לאירועים האלימים בביירות אמר ראש ממשלת לבנון פואד סניורה כי ממשלתו אינה מפחדת מהנשק של חיזבאללה. "לחיזבאללה יש כעת בעיה עם כל לבנון ולא רק עם ממשלת לבנון והחלטותיה", אמר במסיבת עיתונאים שכינס בביירות. סניורה הבהיר כי ממשלתו לא תתיר המשך של המהומות הנוכחיות. "לבנון לא תשקוט נוכח מבצעי ההפיכה. לא נקבל פגיעה בחירות של העם". בהתבטאות ראשונה מאז פרצו המהומות לפני ארבעה ימים, הוסיף סניורה כי "ישראל היא האויב האמיתי של לבנון, וסוריה תמיד תישאר מדינה אחות"

סניורה הדגיש כי ממשלתו לא הכריזה מלחמה על לבנון. "חיזבאללה הוא זה שכפה מלחמה נגד המדינה ונגד העם הלבנוני. הוא כופה את רצונו מבלי לערוך דיון במוסדות החוקיים". בנוסף הבטיח סניורה לעם הלבנוני כי לבנון לא תיפול נוכח ההפיכה המזוינת של חמושי חיזבאללה.

מאז פרוץ המהומות נהרגו עשרים בני אדם ונפצעו כארבעים. במקביל, כלי התקשורת הערבים מדווחים כי בבירה הלבנונית שורר "שקט מתוח" וכי כוחות רבים של צבא לבנון פרוסים ברחבי ביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully