וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב נתנה אור ירוק למבצע בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2008 / 12:12

מקורות דיפלומטים מסרו לעיתון "אל-אחבאר" כי האישור האמריקאי ניתן לאחר שברק הציג מסמכים המוכיחים את התחמשות חמאס. לפי הדיווח, אולמרט וברק נפגשו בימים האחרונים כדי לקבל סופית את ההחלטה

"ארצות הברית נתנה לישראל אור ירוק לבצע פעולה צבאית ברצועת עזה" – כך מסרו (שבת) מקורות דיפלומטיים בכירים לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לפי הדיווח, ישראל הציגה לממשל האמריקאי דו"חות מודיעיניים המבהירים את חשיבותה של הפעולה הצבאית בעזה כמענה לפלגים הפלסטינים שהולכים ומפתחים יכולות מקצועיות, וכדי לשים קץ להברחות הנשק.

המקורות מסרו כי הדו"חות המודיעיניים, אותם הציג שר הביטחון אהוד ברק לממשל האמריקאי במהלך ביקורו האחרון בוושינגטון, מציגים באופן ברור את ההתחמשות של חמאס והג'יהאד האיסלמי ברצועה ואת הכספים המוזרמים לזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא.

הדו"חות טוענים כי הזרוע הצבאית של חמאס הכפילה את התחמושת שבידיה וכי הג'יהאד האיסלמי הכין את הזרוע הצבאית שלו והשיג מיליוני דולרים. באשר לזרוע הצבאית של חמאס, לפי הדו"חות, היא קיבלה כספים ממקורות רבים ובעיקר מחיזבאללה. בכספים אלה היא ארגנה את שורותיה ואימנה את אנשיה.

המקורות ציינו כי הברחות הנשק ממצרים לעזה מדאיגות את ישראל ועל כן היא דרשה מארצות הברית ללחוץ על מצרים שתמנע את ההברחות. לפי המקורות, ישראל סבורה כי "לא ניתן לפתור את הבעיה אלא בפעולה צבאית נרחבת".

"ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש בימים האחרונים מספר פעמים עם אהוד ברק על מנת לקבל החלטה סופית אודות המועד ואופן הכניסה לרצועת עזה", מסרו המקורות. לדבריהם, מה שמעכב את הפעולה הוא המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. יחד עם זאת, מציינים המקורות כי חיילי צה"ל מתכוננים לפעולה צבאית בעזה, בפעולה שתתחיל בצפון הרצועה ובמרכזה ותגיע לכל האזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully