וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 48 נהרג מפגיעת פצמ"ר בכפר עזה

יהושע בריינר

9.5.2008 / 18:42

פצמ"ר פגעה ישירות בחצר בית בישוב. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של ג'ימי קדושים, אב ל-3. שני חיילים נפצעו בתקרית

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

ג'ימי קדושים, בן 48 ואב לשלושה, נהרג הערב (שישי) מפגיעה ישירה של פצצת מרגמה בקוטר 120 מ"מ בישוב כפר עזה בדרום. 3 בני אדם נוספים נפצעו בתקרית, בינהם שני חיילים, אחד באורח בינוני והחייל השני באורח וקל. צוותים של "מגן דוד אדום" שהוזעקו למקום קבעו את מותו של קדושים ופינו את החיילים במסוק לטיפול בבית החולים "ברזילי" באשקלון, כשהם סובלים מפגיעות של רסיסים.

בתוך כך תקף הלילה חיל האוויר עמדת חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה. בצה"ל אומרים כי התקיפות כנגד ארגון חמאס יימשכו כל עוד ימשיכו פעיליו לשגר פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. במהלך היממה האחרונה נפלו בשטחים פתוחים במערב הנגב 3 רקטות קסאם ושש פצצות מרגמה. במקרים אלו לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק.

ראש מטה החירום של המועצה האזורית שער הנגב, עודד פלוס, אמר הערב לאחר ירי פצצות המרגמה כי "ביישובי שער אין צבע אדום ואין לנו שום התרעה בפני ירי על הישובים הסמוכים לגדר. הפצצות נוחתות עלינו כרעם ביום בהיר. עבורנו זהו נושא בעייתי מאד ואין לנו שום דרך להתגונן או להיערך לזה. לבתים בכפר עזה אין מיגון וכששומעים שריקה באוויר כל שנותר לתושבים זה להתפלל."

פלוס הוסיף כי "בדרג המדיני ישנן תוכניות למיגון הקיבוץ אך מכיוון שלא היו שם שום אירועים חריגים, הוערך המקום כבעל סיכון נמוך ולכן הוא נמצא בעדיפות נמוכה למיגון. היום אנו רואים שאת חמאס זה לא כל כך מעניין". אלון שוסטר ראש המועצה האזורית שער הנגב תקף גם הוא את הממשלה ואמר כי "מצב שבו אין לנו צבע אדום הוא מצב מביך ובעייתי, לצערנו הדבר גבה היום מחיר יקר".

ישובי עוטף עזה מתלוננים זה שנים רבות על אוזלת ידה של מערכת הביטחון בנוגע לירי פצצות מרגמה. בחודשים האחרונים נורו פצצות מרגמה רבות מרצועת עזה לעבר ישראל, אולם עד כה הפצצות ברוב המקרים לא היו נפגעים או נזק.



עדכון ראשון: 18:42

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully