וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אם יוגש כתב אישום, אתפטר"

פנחס וולף ונעמה טלמור

8.5.2008 / 23:55

ראש הממשלה הכחיש את החשדות המיוחסים לו על לקיחת שוחד. "מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי, עו"ד מסר טיפל בכסף כחוק"

"אם יוגש נגדי כתב אישום אני אגיש את התפטרותי" כך אמר הלילה (חמישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט, בתגובה ראשונה לאחר הסרת צו איסור הפרסום מחקירתו החדשה.

אולמרט אמר כי אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על הגשת כתב אישום, הוא יעשה את הצעד הנדרש ויגיש את התפטרותו. הוא הכחיש את החשדות שמיוחסים לו כאילו לקח כספים שלא כדין ושוחד. ואמר כי "מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי, נבחרתי על ידיכם אזרחי ישראל, כדי לעמוד בראשות הממשלה ולא אתנער מכך".

הטיל את האחריות על עו"ד מסר

ראש הממשלה הטיל את האחריות על ניהול הכספים על ידידו עורך הדין אורי מסר ואמר כי "כספי התרומות בהתמודדויות השונות הועברו למסר ואין בליבי ספק שהוא ניהל את הכספים על פי כישוריו המקצועיים וכחוק".

בנאומו התייחס אולמרט לשמועות שעלו בתקופה האחרונה ואמר כי "זה למעלה משבוע שהארץ. רוחשת שמועות. לצערי שתיקתי לא רק שלא תרמה להרגעת הרוחות אלא העצימה את הסערה".

אולמרט פירט את יחסיו עם איש העסקים מוריס טלנסקי העד הזר שמסר עדות בפרשה ואמר כי "בשנת 93 נוצר קשר ביני לבין תושב חוץ משה טלנסקי, שעיסוקיו בגיוס כספים. הוא סייע לי בגיוס תרומות במערכת הבחירות בעיריית ירושלים. בשנת 98 התמודדתי בשנית והוא סייע לי פעם נוספת, כך גם בבחירות לראשות הליכוד בשנת 99 ובבחירות המוקדמות לליכוד בשנת 2002. התמודדות פוליטית במדינת ישראל עולה כסף רב והמחוקק מאפשר גיוס תרומות לפני הבחירות ולאחריהן, ולא היה כל פסול בתרומות שגייסתי".

פרשנות: "אולמרט יכול לשמש בתפקיד תחת חקירה"

עו"ד ששי גז, המתמחה בפלילים, אמר לוואלה! חדשות כי "לא מדובר בעבירה בתחום האפור, אלא בעבירה שדינה שבע שנות מאסר". לדבריו, "חזקת החפות שייכת גם לראש הממשלה, אך מצד שני לא ניתן להתעלם מהעובדה שהוא בכל זאת נחקר".

עו"ד גז גם התייחס לקריאות לאולמרט להתפטר בשל החשודת ואמר כי "השאלה הנשאלת היא האם יכול לכהן ראש ממשלה תחת חקירה, אני חושב שכן. ראינו כבר שלוש חקירות שלא יצא מהן כלום. השאלות שצריכות להישאל היום הן מהם הסכומים המדוברים: האם הסכומים המדוברים יכולים לשמש כמימון לבחירות, כטענת ראש הממשלה, או שלא. חייבים לשאול מה מניעיו של טלנסקי בפרשה, מדוע הוא פוצץ את כל העניין ולמה דווקא עכשיו אחרי שעברו כל כך הרבה שנים.

עו"ד גז גם התייחס לאפשרות שאולמרט ייאלץ להתפטר עוד בטרם יוגש כתב אישום: "אם במהלך החקירה יעלו נתונים, כגון סכומי כסף לא הגיוניים שהועברו לכאורה לאולמרט, תאריכים שלא קשורים לבחירות, או העברת כספים דרך חשבונות בנק אחרים - כל אלו יכולים לאלץ את אולמרט לפרוש עד בטרם יוגש כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully