וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מהימין: עצרת הנכבה - מרד במדינה

פנחס וולף

8.5.2008 / 22:15

בהפגנות לציון יום הנכבה בגליל נפצעו 5 שוטרים וחבר הכנסת ואסל טאהא. אפי איתם: "ערבי ישראל חצו היום עוד קו אדום"

בעקבות ההפגנות לציון יום הנכבה שנערכו היום (חמישי) בסמוך לישוב ציפורי ובהם נפצעו חמישה שוטרים וח"כ ואסל טאהא (בל"ד) אומרים היום חברי כנסת מהימין, כי ערביי ישראל חצו היום עוד קו אדום.

חבר הכנסת אפי איתם (איחוד לאומי מפד"ל) אמר הערב כי "היום נחצה קו אדום בידי המנהיגות של ערביי ישראל, והחל שלב נוסף במרד של ערבי ישראל נגד המדינה. אני קורא לרשויות החוק לנקוט ביד קשה נגד כל מי שהיה מעורב בפגיעה בשוטרים, בהפרת סדר ובהשמעת קריאות תמיכה בחיזבאללה ועידוד לפיגועים בישראל. חברי הכנסת הערבים הוכיחו שוב כי הם גורם מתסיס ומסית המוביל את הציבור הערבי להתנגשות עם הציבור היהודי ועם מדינת ישראל".

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) שנכח בהפגנות לציון יום הנכבה טען כי הסיבה היחידה שבגינה האירועים לא הפכו לחמורים יותר, היתה נוכחות יהודית במקום. לדבריו, "אילולא החוגגים היהודים בציפורי, היו קמים תושבי ציפורי עם דגלי פלסטין תלויים ביישובם, ויום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל היה נזכר כיום פתיחתה של האינתיפאדה השלישית".

"הנכבה - הפשע הגדול ביותר במאה ה-20"

מאות צעירים ערבים התפרעו אחר הצהרים סמוך למושב ציפורי, הצעירים חסמו את כביש שפרעם-נצרת ויידו אבנים, חמישה שוטרים נפצעו קל בינהם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, ומפקד מרחב העמקים תת ניצב זוהר דביר. בהפגנה נפצע גם חבר הכנסת ואסל טאהא (בל"ד) שנפגע מפגיעת אבן בראשו. המשטרה עצרה לחקירה חמישה חשודים.

בין המשתתפים בעצרת היו אישי ציבור ערבים, בהם יושב ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שאוקי חטיב שאמר, כי "הפשע הגדול ביותר במאה ה-20 הוא זה שעשתה ישראל לעם הפלסטיני".

ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בעצרת, כי "יש להחרים את חגיגות ה-60 להקמת ישראל ולהעלות את זכר הנכבה הפלסטינית. הנכבה היא האסון הפלסטיני שהתחיל ב-1948 ולא נפסק עד היום".

התפרעות הצעירים החלה לאחר סיום העצרת. אחת ממארגנות ההפגנה סיפרה לוואלה! חדשות כי ככל הנראה ההתנגשויות נוצרו בגלל חיכוכים בין המפגינים לבין פעילי ימין שהגיעו למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully