וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצנח פגע בחברי והוא איבד הכרה"

נתיב נחמני, נעמה טלמור ויהושע בריינר

8.5.2008 / 20:20

חברתו של אחד הפצועים קשה תיארה את הרגע בו צנחן צנח לתוך הקהל, במפגן האווירי לכבוד יום העצמאות שהתקיים מול חופי ת"א

איריס דומאני

(צילום ועריכת וידאו: איריס דומאני)

בתאונה הצניחה שהתרחשה הצהרים (חמישי) במפגן יום העצמאות בחוף בתל אביב נפצעו 11 בני אדם. לבית החולים "איכילוב" בתל אביב הגיעו 9 פצועים שניים מהם במצב קשה, אישה בת 58 ומארק לוינסקי, בן 25. הצנחן נפצע במצב בינוני והוא עבר ניתוח. שישה בני אדם נפצעו קל, שלושה מהם כבר שוחררו לבתיהם. לבית החולים "וולפסון" בחולון פונו 2 פצועים קל.

סופי רבין, חברתו של מארק לוינסקי שנפצע קשה באירוע, אמרה כי "מארק איבד את ההכרה ברגע שהצנחן נחת עליו. כרגע הוא מחוסר הכרה ומונשם וישנה פגיעה בריאותיו. ראיתי מצנח שהתקרב והתכופפתי ,כשהרמתי את הראש ראיתי את החבר שלי על הרצפה ללא הכרה, כשהוא שוכב על גברת שצעקה כי נשברה לה היד".

קרולין רוסו, בת 63 מראשון לציון, שנפצעה קל בתאונה, אמרה כי "הצנחן היה ממש קרוב אלי. פתאום הרגשתי אותו מעלי התכופפתי, הלכתי אחורה וקיבלתי מכה בראש שבעקבותיה איבדתי לרגע את ההכרה. כשפקחתי את העינים ראיתי מישהו על הרגלים שלי ולא יכולתי להזיז אותן עד שלא פינו אותו".

השרה רוחמה אברהם הממונה על ארועי יום העצמאות השישים אמרה הערב כי "מדובר באירוע מצער וכואב שהעיב על החגיגות היום. יחד עם זאת אני מודה לאלוהים שזה נגמר כך ולא חמור יותר. מרבית הפצועים חשים טוב, שוחחתי עם הצנחן שיצא מניתוח והוא עדיין לא יודע להסביר מה קרה שם. בתגובה לשאלה מדוע לקח זמן רב לפנות הפצועים אמרה אברהם, כי "כל הפרטים צריכים להיבדק וצריך להפיק את כל הלקחים".

נחת על הקהל בגלל רוח חזקה

התאונה אירעה לאחר שצנחן צנח בצהרים לתוך ההמון במהלך המפגן האווירי לכבוד יום העצמאות שהתקיים מול חוף ירושלים בתל אביב. צוותים של "מגן דוד אדום" שהוזעקו למקום טיפלו בפצועים. המפגן הופסק מיד לאחר הארוע.

מחקירה ראשונית עולה, כי הצנחן, חייל מילואים, נפל על ראשי הצופים במפגן בשל רוח חזקה שהסיתה אותו לעבר החוף. בצה"ל מתכוונים לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות הארוע. גורמים בצה"ל אומרים כי הצנחנים ביצעו אימונים לקראת המפגן ומדובר בארוע שתוכנן במשך כמה חודשים.

עדי ראייה במקום הארוע סיפרו, כי הצנחנים צנחו אחד אחרי השני במרווחים קבועים וכבר בתחילת הדרך ניתן היה לראות כי אחד הצנחנים איבד שליטה וסטה ממסלולו. פרמדיק של מד"א אבי סימוביץ' אמר לוואלה! חדשות: "בשלב הראשון רצנו לצנחן עם ציוד החייאה, אבל כשהגענו אליו ראינו שיש פצועים נוספים בתוך הקהל".

עדכון ראשון: 14:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully