וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לבנון במלחמת אזרחים"

8.5.2008 / 18:45

10 בני אדם נהרגו בעימותים האלימים שפרצו בביירות בין חיזבאללה לפלגים הנאמנים לממשלה. ארה"ב: "חיזבאללה אשם"

חילופי אש פרצו בין חיזבאללה לצבא לבנון בבירה הלבנונית ביירות. במקום נשמעו פיצוצים עזים. לפחות 10 בני אדם נהרגו ו-20 אחרים נפצעו. שליח ארה"ב ללבנון אמר בתגובה, כי ארצו תבקש מהאו"ם להפעיל סנקציות על סוריה, במידה ולא תרסן את חיזבאללה ותפתור את המשבר.

הבית הלבן הגיב הערב על הלחימה בלבנון. בתגובה שפרסם הממשל האמריקני הוא מציב דרישה מחיזבאללה להפסיק את הפעולות האלימות: "חיזבאללה צריך להפסיק את פעולות הלחימה בלבנון, עליו להחליט האם הוא ארגון טרור, או מפלגה פוליטית אבל הוא חייב להפסיק להיות שניהם יחד. הארגון צריך להפסיק את הפעולות שמפריעות ליציבות באזור ולקחת חלק פעיל וחיובי במדינה".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא לחיזבאללה להסיר את המצור מעל העיר. "אני מודאג מאוד לגבי האפשרות של הסלמה במצב", נאמר בהודעה שפורסמה מטעמו על ידי שליח האו"ם למזרח התיכון טריה לארסון.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול (חמישי), כי ממשלת לבנון הכריזה מלחמה על ארגונו. חיזבאללה ממשיך להפעיל לחץ על הממשל בלבנון, ולשתק את החיים בביירות. מאות מתומכי הארגון הידקו היום את המצור על שדה התעופה בעיר והם ממשיכים לחסום את כל הדרכים המובילות אל שדה התעופה בביירות, וכן כמה רחובות ראשיים.

בעקבות המצב, חברת התעופה הלאומית של לבנון, "מידל-איסט איירליינס", הודיעה על ביטול הטיסות היוצאות כדי "להמתין להתפתחויות חיוביות". גורם אופוזיציה אנונימי בלבנון מסר כי המפגינים ימשיכו בפעולתם עד שהממשלה תבטל את החלטותיה נגד חיזבאללה, ובכללן פעולות נגד רשת התקשורת שהארגון מפעיל.

בכמה מקרים אתמול פרצו חילופי אש מזדמנים בין אנשי חיזבאללה ונאמני הממשלה, במה שעלול להתפתח לאחד מהמשברים החריפים שידעה המדינה מאז מלחמת האזרחים בשנות השבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully