וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים למפגן הראווה ליום העצמאות

יהושע בריינר

8.5.2008 / 8:07

60 כלי טיס יתמרנו בשמים, חיל הים יערוך משט מול החופים וצנחנים יצנחו אל הגינות הציבוריות. "התכוננו אפילו למצב חירום בזמן המפגן"

בזמן שמעל ערי ישראל ובעיקר מול חופי תל אביב יטוסו עשרות כלי טיס של חיל האוויר במפגן הראווה לחגיגות העצמאות, יישב סרן שגיא בתא השליטה של חיל האוויר, ובעיקר יתפלל שכל האירוע יעבור כמו שחלם עליו. אחרי ארבעה חודשים שלתכנון יוודא סרן שגיא, טייס קרב בתפקידו המקורי, כי כל כלי טיס מגיע בתזמון מדוייק מעל שמי העיר, שכל המופע האווירובטי אותו תיכנן עד לפרט האחרון יבוצע כהלכה, שכל 60 כלי הטיס שיטוסו בשמיים יעשו את מלאתכם, אבל רק דבר אחד מדאיג אותו: שמזג האוויר יקלקל את האווירה.

"מתוך תא השליטה בתל אביב אנחנו ננהל את כל האופרציה הענקית הזו", הוא אומר לוואלה! חדשות תחת הכובע של המתכנן והמפעיל של מפגן יום העצמאות, "יש לנו שליטה על כל אירועי היום, כל כניסה של מטוס, כל צניחת ראווה, כל המופעים האווירובטיים שיהיו מעל שדרות וירושלים, הכל תחת שליטתנו ולאחר תכנון מדוקדק".

כן, ארבעה חודשים ישב שגיא יום יום על מה שצפוי להיות היום. "זה לוקח הרבה זמן, בעיקר החשיבה איך להכניס כל כלי טיס ומתי. אחרי שבונים תוכנית אב, משתפים את חיל הים, את הצנחנים וכל טייסת, כאשר הם פורטים את התוכנית לפרטים. בסופו של דבר יוצא הפאזל המרהיב הזה שעם ישראל צפוי לראות היום".

המופע הגדול יתקיים כאמור מול חופי תל אביב, אולם מעל ערים רבות בארץ יתקיימו מפגני צניחה אל תוך הגנים העירוניים, וכמובן המופע האווירובטי של צוות בית הספר לטיסה, שם ארבעה מטוסי 'פוגה' יטוסו במהירות של כחמש מאות קמ"ש, במרחק של מטר אחד מהשני. "אני חושב שאירוע כזה גורם לאזרחים להרגיש עד כמה הצבא שלנו הוא חזק ולהבין את העוצמה של חיל האוויר והים. בסופו של דבר אחרי אירוע כזה אני מאמין שכל תושבי ישראל ירגישו שיש להם על מי לסמוך".

אך שום אירוע אינו יכול להיות מושלם. גם במקרה של מצב חירום שעלול לפרוץ גם במהלך החגיגות, התכוננו בחיל האוויר. "התכוננו גם למצב שנצטרך חלק מכלי הטיס אם יהיה צורך מבצעי בהם במהלך יום העצמאות", הוא אומר, "זה חלק מסט של תגובות שהטייסים יודעים מה לעשות. אין מה לעשות, צריך לקחת גם מצבים כאלה בחשבון, למרות החגיגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully