וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נשפוך אור על פרשת הכור הסורי"

7.5.2008 / 21:00

ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדעי, אמר בבריסל כי הוא "מקווה שבקרוב נוכל לשפוך אור על טבעו של הכור שנהרס"

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מוחמד אל ברדעי אמר היום (רביעי) כי הוא מקווה שיוכל למסור בקרוב מידע חדש בנוגע לתקיפת הכור הסורי שהותקף בספטמבר השנה.

"אני מקווה שבמהלך השבועות הקרובים נוכל לשפוך מעט אור על טבעו של הכור שנהרס", אמר אל ברדעי לכתבים לאחר שיחות שערך עם בכירי האיחוד האירופי בבריסל. "לסוריה יש מחויבות ליידע את סבא"א אם ישנם, ואם היו מתקנים גרעיניים בשטחה", אמר.

לפני כשבועיים חשפה רשות הביון האמריקאי, ה-CIA, פרטים לגבי ההפצצה של הכור בסוריה, שנעשתה לכאורה, על ידי ישראל. המידע, שנחשף בקונגרס האמריקאי, קבע כי הכור הופצץ שבועות ספורים לפני שהסתיימה בנייתו. לטענת סוריה, האתר לא היה חלק מתכנית להשגת נשק גרעיני.

סוריה לא אפשרה לפקחי הסוכנות גישה לאזור, למרות בקשות שהוגשו בעניין מאז התקיפה. אך בכיר סורי אמר לפני כשבועיים כי ישתפו פעולה עם הסוכנות, ו"כי אין להם דבר להסתיר".

לפני כשבועיים גינה אל ברדעי את ישראל על כך שבחרה לתקוף את המתקן הסורי ולא דיווחה לסבא"א על הקמתו. לדבריו, ההחלטה החד צדדית להשתמש בכוח הביאה למעשה להשמדת ראיות, והיא תפגע בניסיונות לאמת את הטענות כי המתקן עמד לשמש ככור גרעיני. הוא הדגיש כי סבא"א תפתח בחקירה נגד סוריה וכי היא מתייחסת למידע שמסרה ארה"ב על הכור "במלוא הרצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully