וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מעל 100 אלף הרוגים במיאנמר

7.5.2008 / 22:00

שגרירת ארה"ב במיאנמר הודיעה כי לפי מידע שהגיע לידיה, ייתכן שמספר ההרוגים בציקלון גבוה בהרבה מכפי שדווח: 22,980 בני אדם

"ייתכן שיותר מ-100 אלף בני אדם נהרגו בציקלון במיאנמר" - כך אמרה שרי ולרוזה, שגרירת ארה"ב במיאנמר, על סמך מידע שהגיע לידי השגרירות האמריקאית. ולרוזה מסרה את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים בבירה יאנגון.

כלי התקשורת המקומיים דיווחו על 22,980 הרוגים, 42,119 נעדרים ו-1,383 פצועים בציקלון הקטלני ביותר מאז הסופה בבנגלדש בשנת 1991, שהביאה למותם של 143 אלף בני אדם.

רוב הקורבנות נסחפו לים בגל מים ענק שהציף את יישובי האזור ושדות האורז. "כרגע ידוע לנו על יותר ממיליון בני אדם שזקוקים למקלט וסליוע מציל חיים", אמר ריצ'רד הורסי מהמשרד לתיאום עניינים הומניטריים באו"ם. הוא הוסיף כי 5,000 קילומטרים רבועים מאזור הדלתא שנפגע מוצפים במים. לדברי הולמס, 24 מדינות כבר תרמו למיאנמר 30 מיליון דולרים, והאו"ם הקצה לפחות 10 מיליון דולר לסיוע.

הסיוע החל לזרום למדינה ביום רביעי, אך מדינות רבות הביעו חשש באשר למוכנותו של המשטר הצבאי להתגבר על חוסר האמון עם העולם החיצוני, ולאפשר מבצע סיוע בינלאומי. תאילנד, סין והודו ואינדונזיה שלחו לאזור ציוד ומשלחות סיוע. נשיא ארה"ב וראש ממשלת אוסטרליה ביקשו ממיאנמר לקבל את גם את הסיוע מצידם.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה היום כי על מיאנמר להסכים לקבל את הסיוע. "מה שנותר הוא שממשלת מיאנמר תאפשר לקהילה הבינלאומית לעזור לעם. זה צריך להיות עניין פשוט, לא סוגיה פוליטית", אמרה רייס לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully