וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי אירן אומרים לא ליום העצמאות

7.5.2008 / 15:45

בקהילה היהודית באירן לא יציינו הערב 60 שנות עצמאות לישראל במחאה על פעילות צה"ל בעזה. "אנחנו אירנים ואין לנו קשר לישראל"

ראש הקהילה היהודית באירן, סיאמק מורסדגה, אמר היום (רביעי) כי היהודים במדינה לא יציינו את יום העצאות ה-60 של מדינת ישראל. "אנו חולקים באופן מוחלט על התנהגותה של ישראל כלפי הפלסטינים", אמר מוסדגה, שאף צפוי לייצג את הקהילה היהודית בפרלמנט האירני. "אנו לא מרגישים שייכים לחגיגות העצמאות של ישראל", הוסיף. "אנחנו אירנים לכל דבר ואין לנו שום קשרים עם ישראל".

ראש הקהילה היהודית באירן גם תקף בחריפות את פעולותיה הצבאיות של ישראל ברצועת עזה. "זו התנהגות בלתי אנושית, הישראלים הורגים פלסטינים חפים מפשע". עם זאת, כשנשאל על התבטאותו של נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'ד, לפיה "יש למחוק את ישראל מהמפה", הוא סירב להגיב. בקהילה היהודית גם ביקשו שלא להתייחס לדבריו של אחמידניג'ד שהטילו ספק בשואה.

הקהילה היהודית באירן הצטמצמה בקרוב ל-75 אחוז מאז מהפכת האייתולות ב-1979, אולם היא עדיין נחשבת לקהילה היהודית הגדולה ביותר במזרח התיכון מחוץ לישראל ומונה כ-25 אלף בני אדם . ארצות הברית האשימה את אירן ביחס מפלה כלפי המיעוטים במדינה, ובהם היהודים. עם זאת, בקהילה היהודית מנסים לשדר כלפי חוץ שביעות רצון ממצבם. "אנו לא סובלים משום בעיות מיוחדות במדינה", אמר מנהיג הקהילה.

היהדות היא אחת משלוש דתות המיעוט המוכרת על ידי השלטונות בטהרן. בפרלמנט האירני שמור מושב אחד לנציג הקהילה היהודית ושלושה מושבים נוספים לנציגי המיעוטים האחרים. הקהילה היהודית אף מפעילה רשת בתי ספר עצמאית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully