וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "יישוב הסכסוך בהישג יד"

7.5.2008 / 13:30

בטקס האזכרה לחללי פעולות האיבה רמז רה"מ למגעים המתנהלים עם מנהיגי ערב. "השגת השלום מותנית בחבירת כל חפצי השלום"

"העקרונות ליישוב הסכסוך אינם רחוקים מרחק רב מהישג יד", אמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, ורמז למשא ומתן המתנהל בין ישראל למדינות ערב. "יש בקרב שכנינו מנהיגים שמבינים זאת ואנו מנהלים איתם שיח ושיג רציני. השגת השלום מותנית בחבירה של כל חפצי השלום באזור נגד הברית הבלתי קדושה המקיימת את ציר הטרור".

"לו היו שכנינו נענים עוד בתש"ח לידנו שהושטה לשלום, מה רבים הקורבנות שהיו נחסכים מאתנו ומהם", המשיך אולמרט. "כמה אדירים הם המשאבים שהושחתו בשמה של האשליה שעודנה רווחת לדאבוננו בחלקים מסוימים במזרח התיכון, להביא לקיצה של מדינת ישראל תוך הזנחה פושעת של האפשרות הריאלית לשקם מחנות פליטים, למגר עוני וחולי, לבער בערות, לפתור מצוקות, להרחיב דעת, ולבנות עתיד אנושי ולאומי טוב יותר לכל".

"ישראל עוטפת היום באהדה ובשותפות גורל את המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן", אמר אולממרט, וביקש להדגיש: "זהו יום של עצב עצור ושקט, ללא שנאה, ללא התלהמות וללא רהב, כי כאלה אנחנו וזה יתרוננו. מורשת ישראל מקדשת את החיים ולא את המוות".

1,634 אזרחים ישראלים נהרגו בשישים שנות עצמאות ישראל בפעולות איבה, וכ-14,000 נפצעו בהן. מתחילת שנת 2008 נהרגו בפעולות איבה 16 אזרחים ו-65 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully