וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך

אורלי נירן יהלום

7.5.2008 / 13:25

לנשום אוויר ולשאוף החוצה, לא לתת לאחרים לשלוט בחיים שלנו ומנה נדיבה ביותר של אהבה עצמית - המתכון לעצמאות רוחנית

עצמאות נובעת מבחירה בחופש. החופש להתקיים, לחיות. ומה מסמל את החיים יותר מכל אם לא חמצן? היכולת שלנו לנשום באופן עצמאי, שאיפה ונשיפה. לשאוף פירושו להכניס פנימה אוויר מתוך בחירה בחיים, לנשוף פירושו לשחרר מתוך בחירה את מה ששירת אותנו ואיננו זקוקים לו עוד.

המלה נשימה קשורה למושג נשמה. הנשמה תמיד עצמאית ובנשימה אין מגבלות. כל נשימה מובילה לזו שאחריה ולכן בעיות בנשימה קשורות לגבולות, הצבת גבולות ברורים לאחר או לעצמנו. זהו מצב של חוסר בהירות היכן להתחיל ולסיים. כשאנחנו מאפשרים לאחר לנהל את חיינו, אנחנו נותנים לו לנשום במקומנו.

כאשר אחרים דורשים מאיתנו יותר ממה שנוח לנו לתת, עולה בנו תחושת מחנק. ככל שנשימתנו עמוקה יותר, בית החזה שלנו פתוח ואנחנו חיים מתוך גאווה בגבולות שנוח לנו איתם, מתוך תחושת הגנה וכבוד עצמי. הריאות הן האיבר המסמל יותר מכל בגופנו את תחושת העצמאות. הנשימה הראשונה בעת הלידה מנתקת אותנו מהתלות באם, לתוך חיים עצמאיים. עצמאות היא נתינה וקבלה מתוך בחירה חופשית.

כילדים, אנחנו מאוד מושפעים מהורינו, דפוסי מחשבתם ואורך חייהם. הם מרכז עולמנו. זהו ביטוייה של צ'קרת הבסיס. ככל שננוע במסע החיים, נתפתח דרך צ'קרת הרגש ונגבש ייחודיות משלנו באמצעות מקלעת השמש. אנחנו נפתחים לאהוב את עצמנו ללא תנאי בצ'קרת הלב, ויוצאים לדרך של חופש הביטוי האישי על ידי צ'קרת הגרון. ביטוי המחשבות, ההבנות והיבטי החיים הייחודיים לנו - זוהי עצמאות.

חיים של איזון פנימי

בספרה "אהבת נשמה", מציינת סאנאיה רומן, שלושה מרכזים המאפשרים לנו להיפתח לאהבה ללא תנאי ולצאת לחיים של חירות אמיתית. מרכז מקלעת השמש, מרכז הלב ומרכז הראש האחראי לאיזון הרמוני בחיינו. חיים ללא תלות הם למעשה חיים של איזון פנימי, הנובע מזהות אישית ברורה ומגובשת ולב פתוח לחוות את יופיים של החיים על פני אמא אדמה.

כאשר איננו מפותחים רגשית, אנחנו תלויים בתחושותיהם ומחשבותיהם של האחרים השולטים בנו במודע או שלא במודע, ומצפים מאיתנו למלא את רצונותיהם. מערכות יחסים המנותבות בגלוי או שלא בגלוי על ידי רצון לשליטה, תמיד מגבילות את החירות והעצמאות שלנו.

למעשה, אנחנו זקוקים לעיני נץ ותודעה בהירה כדי לזהות עד כמה האנשים הקרובים לנו, המדינה, החוקים או התרבות לתוכה נולדנו (למשל: הדת), מנתבים את חיינו על פי מפות דרכים כתובות מראש, ללא פתיחות לאפשר לנו עצמאות מלאה. מסתבר, שאת העצמאות עלינו ללמוד לקחת, מכיוון שלעתים רחוקות היא ניתנת לנו במתנה.

עצמאות אמיתית נובעת מתוך היכרות עם עצמנו, קבלה של כל היבטי חיינו וחופש להיות מי שאנחנו ולהגשים את החלומות שלנו. עצמאות היא תמיד לקיחת אחריות על החוויות שלנו וההבנה שיש לנו את היכולת לשנות. המשמעות של לחיות באופן מודע יותר היא ליצור את מפת הדרכים האישית שלנו לפי הבחירות הנכונות לנו, ולהבין שאיננו תלויים בדבר חיצוני כדי ליצור שינוי. תחושת התלות היא תמיד תירוץ הנובע מאשליה בלבד. למעשה, הנשמה שלנו תמיד עצמאית.

עצמאות היא מצב נפשי טבעי. כלומר, חיבור לאינסטינקטים הפראיים הקיימים בכולנו עד שמישהו או משהו לוכד אותנו בשבי. כאשר מערכת ההגנה שלנו משתבשת, הולכים ומתקהים החושים שפעם שמרו עלינו זהירים וערניים ואיתם גם המושג עצמאות הולך ונשחק. אובדן האינסטינקט גורם לנו לוותר על חיי חירות למען פיתויים של הליכה עם הזרם, כסף, נוחות, רצון לרצות אנשים ועוד. עצמאות היא לא להתנוון דרך התמכרות לפיתוי המביא עימו סיפוק מיידי וקיבעון, אלא דחף הטבעי ליצור, להתחדש, לזרום ולחיות.

אורלי נירן יהלום ויוסי יהלום, מנהלי מרכז "מעוף מקודש", יעבירו סדנת תזונה שלמה בת ארבעה מפגשים, שתפתח בתאריך 15 במאי, בין השעות 18:30-21:30. הסדנה תכלול הזדמנות להכיר את עצמנו ואת הגישה לאוכל, הפנמת ההיבטים האנרגטיים והנפשיים של תזונה וקבלת כלים לאיזון פנימי בנושא התזונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully