וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "צה"ל הוא חומת המגן מפני שונאינו"

פנחס וולף ויהושע בריינר

7.5.2008 / 11:28

שר הביטחון אמר בטקס יום הזיכרון בקרית שאול כי "ישראל חזקה, אך כואבת את אובדן בניה" . אולמרט בהר הרצל: "השלום ולא המלחמה הוא תוחלתנו"

איריס דומאני

(צילום ועריכת וידאו: איריס דומאני)

"צה"ל שלנו מוסיף להיות חומת המגן, השומרת על מדינת ישראל מפני שונאיה. עוד לא באנו אל המנוחה ואל הנחלה. עוד נתבעים ועוד ניתבע לביצור חומת המגן הזו מול חורשי רעתנו. הנופלים הם כתרה ועטרת ראשה של המדינה. ביום עצמאותה השישים מדינת ישראל חזקה, בוטחת וגאה בהישגיה, אך כואבת את אובדן בניה". כך אמר היום (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק בטקס לזכר הנופלים בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב.

בנימה אישית ציין ברק: "שבילי האבן סביב טומנים תחתיהם רבים מחבריי, מפקדיי ופקודיי. אני זוכר אותם אחד אחד מהיכרות ראשונה ועד קרב אחרון. ובתווך רעות שנרקמה בינינו. אני נושא את זכרם עמי בעצב שאין לו שיעור ושאינו נגמר".

בסיום דבריו אמר שר הביטחון, כי "ישראל תחגוג הערב בגאווה ותרכין ראש בפני קורבנכם ביודעה שהוא יסוד תקומתה וקיומה".

צו מורשתנו: "בקש שלום ורדפהו"

בתוך כך אמר הבוקר ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס הזיכרון המרכזי לחללי מערכות ישראל, שהתקיים בהר הרצל בירושלים. כי "השלום ולא המלחמה הוא תוחלתנו ומשא נפשנו. את צו מורשתנו 'בקש שלום ורדפהו' נקיים במעשינו המדיניים ובנכונותנו לפשרות מדיניות, כי הוא גם צו הנופלים וצו הכאב והיגון שבלב משפחת השכול". אולמרט הוסיף, כי "צו נוסף לנו: צו החיים. על ביטחונה של מדינת ישראל נגן בכל עוז וללא כל היסוס".

בהתייחסות לחיילים החטופים אמר ראש הממשלה: "לא נחסוך כל מאמץ אפשרי ואחראי להשיב את בנינו, החיילים החטופים והנעדרים במהרה אל ביתם".

"בבתי הקברות הצבאיים נאספים כעת רבים רבים", המשיך אולמרט. "כולם שם, דלים ועמידים, בני שכונות עוני ופרברי יוקרה. עולים חדשים וותיקים, יוצאי מזרח ומערב ובעלי השקפות שונות ומנוגדות. ביום המיוחד הזה נמוגות כל המחיצות, ותחושת השותפות ואחדות הגורל חזקות מכל עת. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום עצוב, אך טהור מכל מחלוקת וישראלי מאוד".

"אין בישראל מי שמחיר המלחמה זר לו", הוסיף ראש הממשלה. "אין מי שלא יפקוד בן משפחה, חבר או מכר מהנופלים. אביע את הוקרת האומה ואת הכרת תודתה במידה שאין לה גבול, לרוח הגבורה וההקרבה של יקיריכם. אנו נושאים חוב של כבוד כלפיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully