וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיטרי מדוודב הושבע לנשיאות רוסיה

7.5.2008 / 10:49

יורשו של ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה רב ההשפעה, הושבע בטקס כמעט זהה לזה של קודמו מלפני 8 שנים, סמל לנאמנותו למורו הרוחני

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

מטח כבוד של שלושים רובים קיבל את פניו של דמיטרי מדוודב היום (רביעי) כשהושבע לתפקיד נשיא רוסיה בקרמלין והחליף את מורו הרוחני ולדימיר פוטין. חלק גדול מאלפיים המכובדים שהוזמנו לטקס המרשים ינסו לנחש האם פוטין בן ה-55, מרגל לשעבר ב-KGB, שהוביל את רוסיה בשמונה השנים האחרונות, אכן מוכן לזוז הצידה ולהניח למדוודב בן ה-42 להנהיג את המדינה.

לקראת הטקס, סגרה המשטרה הרוסית את מרכז העיר מוסקבה ופקקי תנועה גדולים נוצרו תוך זמן קצר במקום.

פוטין מינה את מדוודב כיורשו המועדף והבטיח בכך את ניצחונו בבחירות במרץ. עם זאת, נשיא רוסיה לשעבר, שיושבע מחר לתפקיד ראש הממשלה, אמר כי ימשיך להחזיק בסמכויות פוליטיות שונות גם לאחר פרישתו ורבים מאמינים כי מדוודב יתגלה בסופו של דבר כנשיא בובה, הרוקד לצלילי חלילו של פוטין.

לפי דיווח כלי התקשורת, ההשבעה בארמון הקרמלין נערכה בצורה דומה לזו של טקס ההשבעה של פוטין מ-2000, על מנת להדגיש את ההמשכיות ואת המעבר החלק של הכוח. לפני שמונה שנים, הצעדה הטקסית של פוטין במסדרונות המוזהבים של הקרמלין סימלו בעבור רבים מתושבי רוסיה את ימי הזוהר של המדינה. מדוודב צעד גם הוא במסדרון המוזהב ונשא את נאומו הראשון כנשיא בפני האומה. "אני מאמין כי היעדים החשובים ביותר שלי יהיו להגן על החופש הכלכלי ועל זכויות האזרח במדינה", אמר מדוודב.

ההבדל היחיד, לדברי כלי התקשורת הרוסיים, בין שני טקסי ההשבעה הוא שבניגוד ל-2000, הקדים פוטין את מדוודב גם הפעם, התהלך במסדרונות ונשא נאום לפני שהעניק ליורשו את המפתח המוזהב ללשכת הנשיא, צעד סימלי שלמטרתו להציב אותו בעמדת כוח שוויונית לזו של יורשו. לאחר הטקס שילווה במטחי כבוד, מדוודב ופוטין יצפו יחדיו בתהלוכה של משמר הכבוד של הקרמלין.

שיתוף פעולה או יריבות סמויה?

פוטין אמר בעבר כי מדוודב, הוא האדם הנכון להנהיג את רוסיה. לדבריו, הוא אינו רואה בעייתיות בעבודה משותפת עם מדוודב, עמו הוא חולק את אותה השקפה לגבי עתיד רוסיה. למרות זאת, ההיסטוריה הפוליטית של רוסיה מוכיחה כי שיתוף פעולה כדוגמת זה שחוזה פוטין הוא נדיר. לדוגמה, היריבויות בין ילצין וראשי הממשלה שלו הסתיימו בדרך כלל בהתפטרות ראשי הממשלה.

כראש ממשלה, התחייב פוטין להתמקד בהפיכת רוסיה לאחת משבע הכלכלות המובילות בעולם עד 2020. הוא הבטיח שלא לבקש לעצמו סמכויות יוצאות דופן. אך אות לכך שהוא אינו מתכוון לוותר על יתרון פוליטי כלשהו, הסכים פוטין לפני כחודש לעמדו בראש מפלגת "רוסיה המאוחדת".

לפני שמונה שנים, ילצין הפורש השאיר בידי פוטין את העט שבו נהג לחתום על חוקים כסמל להעברת השלטון. בחודש שעבר אמר פוטין בראיון כי הוא ייקח את העט ההיסטורי יחד איתו ולא יוריש אותו למדוודב. האם יש לראות בכך מטפורה לשלטון מדוודב? נותר רק להמתין ולראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully