וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל-ג'זירה": אולמרט יתפטר בשבוע הבא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.5.2008 / 10:26

רשת הטלוויזיה ציטטה מקורות ישראלים, לפיהם לבני תחליף את אולמרט עד לבחירות חדשות. שר פלסטיני: "גם בעבר אמרו שיתפטר"

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי להתפטר או להשעות את עצמו כבר בשבוע הבא עד לתום חקירתו. לפי הדיווח, המסתמך על מקורות מדיניים ישראלים, שרת החוץ ציפי לבני צפויה להחליף את אולמרט עד שייערכו בחירות חדשות. בקול ישראל דווח, כי לשכת ראש הממשלה מכחישה מכל וכל את הדיווחים.

עם זאת, בממשלת הרשות הפלסטינית לא התרגשו מהידיעה. "גם בעבר אמרו שאולמרט מתפטר ומסיים את כהונתו ובסופו של דבר הוא שרד" – כך אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות השר הפלסטיני לענייני אסירים אשרף עג'רמי, בהתייחסו לחקירה המתנהלת נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט. עג'רמי מעריך כי אם בסופו של דבר ממשלת ישראל לא תשרוד, "המשא ומתן ייתקע לזמן ארוך ותהליך השלום יושפע לרעה".

"אם אולמרט ישרוד את החקירה המתנהלת נגדו, אין סיבה שהמשא ומתן יושפע מכך", טוען עג'רמי. "החקירה נגד אולמרט היא עניין פנים-ישראלי ואנו לא מתערבים בה. מוקדם מדי לדבר על התפטרות של אולמרט, משום שגם בעבר אמרו שהראיות נגדו רציניות וכי הוא עומד להתפטר ובסופו של דבר הוא שרד ונשאר בתפקיד ראש הממשלה".

על אף זאת, מעריך עג'רמי כי אם בסופו של דבר ייאלץ אולמרט להתפטר מתפקידו, המשא ומתן ייפגע קשות. "אם תהיינה בחירות חדשות בישראל, המשא ומתן יוקפא לתקופה ארוכה ולא נוכל להשיג התקדמות".

בלי קשר לחקירת אולמרט, מביע עג'רמי ביקורת קשה על המשלחת הישראלית למשא ומתן. "מה שקורה כרגע הוא שאין פריצת דרך במשא ומתן. ממשלת ישראל לא הלכה מספיק רחוק על מנת להגיע להסכם שלום. אני מקווה שנגיע להסכם עד סוף 2008 ואני מקווה שבסופו של דבר אולמרט יחליט להגיע להסכם שלום למרות כל הבעיות שהוא נתון בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully