וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר לנהג שיכור שהרג צעיר

נתיב נחמני

7.5.2008 / 10:10

גבריאל זיזובי פגע בקטנוע של תמיר מוסקוביץ', בן 17. אז ביקש מעוברת אורח לקחת אחריות לתאונה. השופטת: "הוא היה עסוק בהצלתו שלו"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) חמש שנות מאסר על גבריאל זיזובי, תושב רמלה בן 32, שהורשע בהריגתו של תמיר מוסקוביץ', בן ה-17, בתאונת דרכים לפני כחצי שנה.

מהכרעת דינו עולה, כי זיזובי חזר מבילוי בליל שישי כשהוא תחת השפעת אלכוהול. במהלך הנסיעה פגע ברכבו בקטנוע עליו רכב מוסקוביץ' יחד עם חברו, שלומי בן ברוך. כתוצאה מהפגיעה עפו שני הרוכבים באוויר והוטחו ברכבו. זיזובי לא עצר את רכבו והמשיך בנסיעה לאורך מרחק של 360 מטרים. מוסקוביץ' נהרג, ובן ברוך נפצע באורח קשה בעמוד השדרה.

לאחר שעצר זיזובי את רכבו, הוא פנה לנהגת שנעצרה במקום התאונה על מנת לסייע וביקש ממנה לספר שהיא שנהגה ברכב ואף העז לבקש כי לא תזמין משטרה ותרחם עליו. "כאשר יצא זיזובי מהרכב הוא לא פנה לראות מה עולל, והיה עסוק בהצלתו שלו", כתבה השופטת ד"ר עדנה קפלן-הגלר בגזר דינו. "אין מדובר בחוסר שיקול דעת רגעי אלא מדובר במי ששותה לשוכרה ולוקח רכב לידיו כאשר ברור מה עלול ומה יכול להיות כתוצאה מכך", כתבה השופטת.

"שכרותו לא מנעה ממנו להמשיך ולנהוג בצורה פראית לאחר התאונה כאשר האופנוע על רכבו וחוסם את שדה הראייה שלו ולא מנעה ממנו כאשר ראה את הקורבנות לרגליו ממש, לפנות לאדם זר ולבקש את 'עזרתו' – עזרה פלילית אשר צריך הוא לתת את הדין עליה היום", קבעה השופטת, וגזרה על זיזובי בנוסף שנתיים מאסר על תנאי, פסלה את רישיון הנהיגה שלו למשך 15 שנה וקבעה כי יפצה את משפחת המנוח ב-10 אלפים שקלים ואת בן ברוך בסך 5,000 שקלים.

"לעולם לא נישן יותר טוב ולעולם לא יחזרו החיים שהיו לנו קודם. זה כאב שאי אפשר לבטא ולהעביר לאחרים", אמרה בתום הדיון אמו של המנוח ברטה מוסקוביץ'-לוי. "בדמיוני כל הזמן ראיתי אותו אומר לי שהעונש צריך להיות מחנך, והיום אנחנו מסתפקים בעונש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully