וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: ארגוני סיוע מתקשים להגיש סיוע

טלי גולדשטין

7.5.2008 / 9:23

לפי דיווח ארגונים בינלאומיים, מאמצי הסיוע לתושבי המדינה מוכת האסון מתעכבים על רקע הקשיים להשיג ויזות כניסה

האו"ם וארגון הצלב האדום החלו אתמול (שלישי) לחלק אספקה לתושבי מיאנמר שנפגעו מהציקלון הקטלני שפקד את המדינה בסוף השבוע, וגבה את חייהם של 22,500 בני אדם עד כה. לפי דיווח רשת CNN, המשלוח הראשון של מים, סדינים, ביגוד וכילות נגד יתושים הגיע ממלאים שהיו קיימים כבר במדינה. סוכנויות הסיוע הבינלאומיות עדיין מתקשות להכניס אספקה למדינה הבדלנית.

קרן יוניצ"ף גייסה 130 עובדים על מנת לחלק תרופות ל-155 אלף אנשים, תמיסה לטיהור מים מלחים נגד התייבשות, בדי ברזנט, אקונומיקה וערכות הכוללות כלי ניקוי וכלי מטבח. המחסור במים נקיים ותנאי תברואה לקויים כתוצאה מנזקי הסופה מגדילים את הסיכויים להתפרצות מגפות, בעיקר בקרב ילדים. שיטפונות עלולים לגרום להתרבות יתושים, דבר שיוביל להתפרצות מלריה וקדחת דנגה.

"הזמן הוא גורם חשוב", אמרה מנכ"לית יוניצ"ף, אן ונמן. "במצבים מסוג זה, ילדים חשופים במיוחד למחלות ולרעב והם זקוקים לעזרה מיידית על מנת לשרוד".

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הצטרף אתמול לקולות הקוראים למנהיגי מיאנמר לאפשר את זרימת הסיוע הבינלאומי למדינה. "הניחו לארצות הברית לבוא לעזרתכם", אמר. ארצות הברית התחייבה להעניק 3.25 מיליון דולר לקרן סיוע והבטיחה לשלוח ספינות צי לאזור כדי לעזור לממשלת מיאנמר, אם זו תבקש עזרה. מדינות ברחבי העולם, מסין ועד הולנד, התחייבו לשלוח סיוע. תאילנד ואינדונזיה מעבירות סיוע באמצעות מטוסי תובלה צבאיים.

האסון הקטלני ביותר זה 100 שנה

מארגון הבריאות העולמי נמסר, כי צוותי הסיוע מסתמכים כעת על מסוקים שיחלקו ציוד ואספקה מאחר וחלוקה בדרכים יבשתיות מסתמנת כלא יעילה ואיטית. "הסערה והגלים הגבוהים הציפו דרכים רבות, דבר המקשה על הגישה לאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר", אמר ג'ון ספראו, דובר האיחוד הבינלאומי של ארגוני הצלב האדום והסהר האדום. "התשתיות באזור ניזוקו קשות". לפי דיווח כלי התקשורת הממלכתיים, אזורים רבים במיאנמר נותרו ללא חשמל, קווי תקשורת ותחבורה. ציקלון "נארגיס" הוא אסון הטבע הקטלני ביותר שפקד את מיאנמר במאה השנים האחרונות.

צוותים מ"תוכנית המזון העולמית" חילקו אתמול אורז בבירה יאנגון. עם זאת, מזון אינו העדיפות הראשונה עבור הקורבנות. "מים ומקלט הם הדברים החשובים ביותר לעת עתה", אמר ריצ'רד הורסי, דובר הלשכה לנושאים הומניטריים באו"ם.

לפי דיווח סוכנויות סיוע של האו"ם, קבלת ויזות כניסה למיאנמר עבור העובדים היא כעת האתגר הגדול ביותר העומד בפני ארגונים בינלאומיים המנסים להציע את עזרתם. את הויזות ניתן לקבל רק דרך משרד החוץ ביאנגון, דיווח המרכז ללוגיסטיקה של האו"ם (UNJLC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully