וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מבוזבז לקלינטון באינדיאנה

7.5.2008 / 9:16

הילרי קלינטון אמנם ניצחה בפריימריז באינדיאנה, אך בהפרש קטן מזה שלו קיוותה, במיוחד לאור ניצחונו המרשים של אובמה בצפון קרולינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

המלחמה על ראשות המפלגה הדמוקרטית נמשכת. על פי הדיווח של רשת הטלויזיה האמריקאית "פוקס" גבר הלילה (שלישי) בהפרש גדול, המועמד לנשיאות הדמוקרטי ברק אובמה על יריבתו הילרי קלינטון בבחירות המקדימות בצפון קרולינה בעוד באינדיאנה, גרפה קלינטון ניצחון לא מרשים בעליל.

לפי ספירה של 100% מהקולות בצפון קרולינה, גבר אובמה על קלינטון בהפרש של 14% אחוזים, 56% מול 42%. שלא במפתיע, 91% מהמצביעים השחורים במדינה הדרומית הצביעו בעבור אובמה בעוד 6% בלבד הצביעו בעבור קלינטון. 61% מהבוחרים הלבנים הצביעו בעבור קלינטון לעומת 36% לאובמה.

עם תום ספירת הקולות באינדיאנה, גברה קלינטון על אובמה בהפרש זעום של 2% בלבד, 51% לעומת 49%. עוד לפני שהתקבלו התוצאות הסופיות באינדיאנה, מיהרה קלינטון לצאת בהכרזה (מוקדמת משהו) על ניצחונה ואמרה כי תמשיך להתמודד על המועמדות לנשיאות. לדבריה, "הניצחון כעת הוא מעבר להילוך גבוה בדרך לבית הלבן".

קלינטון הכירה בניצחון אובמה בצפון קרולינה, אך לא הזכירה את הפער הגדול בו ניצח. היא אף הירשתה לעצמה להתלוצץ על דבריו של אובמה שחזה בעבר כי אינדיאנה תהיה שובר השוויון במירוץ הדמוקרטי. "הלילה, הגחנו מאחור - שינינו את המגמה", אמרה קלינטון, כשלצידה בעלה ביל קלינטון ובתה צ'לסי.

קלינטון הזכירה את הדרך הקשה שעוד צפויה בהמשך ואת יתרונו הפיננסי והמספרי של אובמה בעוד שני המועמדים נכנסים לחודש האחרון של ההתמודדות. דקות ספורות אחרי פתיחת נאום הניצחון, דחקה קלינטון במאות תומכיה להיכנס לאתרה ותרום כסף לקמפיין. "הלילה, אנו שוב זקוקים לעזרה שלכם על מנת להמשיך במסע", אמרה.

קלינטון רוצה את פלורידה ומישיגן

המאבק על שתי המדינות, בעלות 187 מצירי המפלגה הדמוקרטית, הוא קריטי עבור קלינטון וההפסד שלה בצפון קרולינה עלול להיות סוף המרוץ בשביל הסנטורית. כעת מוביל אובמה על קלינטון במספר הצירים, 1,785 צירים לעומת 1,639, פער שיהיה קשה לצמצמו כשבסך הכל נותרו עוד שש מדינות בהן צפויות להתקיים בחירות מקדימות. ההתמודדות הבאה תתקיים ב-13 במאי במערב וירג'יניה.

אולם לפי ההערכות של פרשנים, קלינטון לא תפרוש מהמירוץ עד סופו, למרות שתתקשה עתה להמשיך ולומר שהמומנטום שלצידה הולך וגובר, שהרי היא זקוקה לניצחונות בפערים גדולים במיוחד כדי להקטין את הפער שקיים כיום.

קלינטון ממשיכה לטעון כי התוצאות בפלורידה ובמישיגן, שלא נלקחו בחשבון לאחר שהמדינות שינו את תאריך הפריימריז שלהן ללא אישור המפלגה, צריכות גם הן להיספר, וייתכן שתפנה לאפיק משפטי על מנת להשיג מטרה זו. אם סופרים את הקולות הללו, היתרון (הקטנטן) עובר לקלינטון, אך מאידך כדאי לזכור ששמו של אובמה כלל לא הופיע בקלפיות במישיגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully