וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - אסונות הטבע הגדולים

טלי גולדשטין

10.5.2008 / 8:25

השנים האחרונות היו רוויות אסונות טבע עוצמתיים במיוחד, יש הטוענים בגלל ההתחממות הגלובלית. האחרון הוא סופת הציקלון הקטלנית במיאנמר

בעין הסערה -

לפי הנתונים הרשמיים, 22,980 בני אדם נהרגו, 42,119 נעדרים ו-1,383 נפצעו בציקלון הקטלני ביותר מאז הסופה בבנגלדש בשנת 1991, שהביאה למותם של 143 אלף בני אדם. עם זאת, לפי מידע שהגיע לשגרירות האמריקאית בבירת מיאנמר יאנגון, מניין ההרוגים עלול להסתכם ב-100 אלף קורבנות.

מיליון מחוסרי בית

עם כל יום שעובר מימדי האסון במיאנמר ממשיכים לתפוח. לעת עתה, מיליון בני אדם מחוסרי בית וזקוקים נואשות למקלט ולסיוע, כשהבעיה החריפה ביותר היא מחסור במים נקיים לשתיה. לפי דיווח האו"ם, , 24 מדינות כבר תרמו למיאנמר 30 מיליון דולרים, והאו"ם הקצה לפחות 10 מיליון דולרים לסיוע.

גלים גבוהים -

ב-26 בדצמבר 2004, בעקבות רעידת אדמה בעוצמה של 9 בסולם ריכטר בכמה מוקדים באוקיינוס ההודי, היכו גלי צונאמי בגובה של עד 12 מטר בחופי כמה מדינות בדרום אסיה, לרבות תאילנד, אינדונזיה, סרי לנקה והודו. למעלה ממיליון אנשים נותרו חסרי בית בעקבות האסון. יש הסבורים שמניין הנספים עבר את ה-300 אלף. אסון זה מוערך כאחד מאסונות הטבע הגדולים של המאות האחרונות.

הרוח נושבת -

מה שהחל כשקע טרופי באזור הבהמאס, התחזק להוריקן קטרינה הקטלני שפגע ב-23 באוגוסט 2005 בחוף לואיזיאנה ובעיר ניו אורלינס. לפחות 1,836 בני אדם נספו כתוצאה מהסופה, הנחשבת לסופה הקטלנית ביותר בארצות הברית מאז 1928. אפילו כיום, כמעט שלוש שנים אחרי והשקעה של מאות מיליארדי דולרים, ניו אורלינס עדיין לא התאוששה מהאסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

קור כלבים -

סופות שלגים עזות שלא נראו כמותן זה 50 שנים בסין גרמו החורף למותם של עשרות בני אדם ולתוהו ובוהו במערכות התחבורה והחשמל במדינה המאוכלסת בעולם, אשר שיבש את חייהם של כ-80 מיליון בני אדם וגרם להשבתת עשרות מפעלים, נמלים ושדות תעופה. כל זאת בדיוק בזמן שבו ציינה סין את השנה החדשה.

השמש מלהטת -

בגל חום כבד שפקד את אירופה בקיץ 2003, נספו 35 אלף בני אדם, מרביתם בצרפת, שם נספו 25 אלף איש. בריטניה, גם כן, נפגעה קשה מגל החום, עם כאלפיים הרוגים. ארגון הבריאות העולמי קבע ב-2005 כי ההשפעה של בני האדם על האקלים עלולה להגדיל פי כמה את הסכנה למוות כתוצאה מגלי חום באירופה.

האדמה נפערת -

ב-26 בדצמבר 2003, נהרגו באירן יותר מ-26 אלף בני אדם ברעש אדמה. באם, עיר היסטורית המרוחקת כ-200 ק"מ בלבד מהאזור בו פגעה רעידת האדמה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר, נהרסה כמעט לחלוטין.

רעש אדמה -

ב-8 באוקטובר 2005 פקדה את מחוז קשמיר שבפקיסטן רעידת אדמה בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר. הרעש גרם למותם של כ?80,000 אנשים ולכשלושה מיליון מחוסרי בית. רעידה זו הייתה הרעידה החזקה ביותר בתת היבשת ההודית משנת 1937. למרות היריבות בין פקיסטן לשכנתה הודו, שלחה הודו סיוע רב לפקיסטן והאסון אף הביא אז לחידוש שיחות לא רשמיות לגבי עתיד החבל.

הגשם ינקה הכול -

השיטפונות שאירעו באוגוסט 2007 בצפון קוריאה היו מהגרועים שפגעו אי פעם במדינה ומהחמורים שנראו אי פעם. כ-600 איש נהרגו, ויותר מ-300 אלף איש נותרו ללא קורת גג. השיטפונות הרסו בניינים, ופגעו בכ-11% מסך האדמה החקלאית במדינה. כתוצאה מכך, עמדה צפון קוריאה, הסובלת גם כך ממחסור במזון כבר כעשור, בפני איום של רעב חמור.

אדמה חרוכה -

אוסטרליה נתונה בבצורת זה כמה שנים. הבצורת משפיעה על תחומים נרחבים - יבולי האורז והחיטה, ייבוש שטחי מרעה ועל תעשיית היין המשגשגת במדינה. אך לפגיעת הבצורת בגידולי האורז והחיטה באוסטרליה כבר ניכרת השפעה עולמית, והיא תרמה מאוד לזינוק במחירי המזון. יש המאמינים כי הבצורת באוסטרליה היא תולדה של ההשפעות המזיקות של ההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully