וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו חולמים שלום, אך מוכנים להגן על עצמנו"

גידי ויניש

7.5.2008 / 2:04

כך אמר נשיא המדינה בטקס הפתיחה של אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. פרס: "הנופלים חוללו נס היסטורי". הרמטכ"ל: "צה"ל לא יירתע מכל סכנה"

"הנופלים חוללו נס שאין משלו בהיסטוריה, נס מדינת ישראל. במשך שישים שנה הם לחמו בשבע מלחמות שניכפו עלינו וניצחנו בהן", כך אמר אתמול בערב (שלישי) נשיא המדינה שמעון בטקס המרכזי לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה ברחבת הכותל המערבי בירושלים. פרס התייחס לקשר בין יום הזיכרון לחגיגות העצמאות, ואמר כי "ללא הנופלים, היינו נפוצים לכל רוח, רק חולמים על עצמאות, חופש וכבוד, רק מחפשים קורת גג לעצמנו, ולעם היהודי".

פרס גם נשא דברים בזכות השאיפה לשלום, ואמר כי "אנו מוכנים לשלם תמורת חיוך של ילדים. אנו חולמים שלום, מבלי לקבל תכתיבי כניעה. אנו רוצים ללחוץ יד, אך אויבינו יודעים שאנו מסוגלים גם ללחוץ על הדק ההגנה".

בתום דברי הנשיא עלה הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי לשאת דברים. "החיילים הצעירים שמתו לא ידברו ובכל זאת יישמע קולם", אמר הרמטכ"ל. "אנו מוכרחים להישבע כי יש אמת בצוואתם ונחייה את החיים שצוונו לחיות. בזכותם שב העם למדינתו ובנה את ארצו. בעזרת החינוך נוכל להיות ראויים לנופלים, ורק כך נוכל להבטיח את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית וחזקה".

"אל יטעה איש: איננו עייפים, לא אמרנו נואש, אנו נגן על הבית", אמר הרמטכ"ל, וסיכם: "בעוד ידינו האחת מופנית לשלום, היד האחרת מונחת על שמורת ההדק. צה"ל לא יירתע מכל סכנה, וימשיך להיות חומת המגן של ישראל".

בתל אביב התקיים טקס יום הזיכרון המסורתי "שרים בכיכר", בו אומנים רבים לוקחים חלק. אלפי אנשים פקדו את כיכר רבין וכל הרחובות הסמוכים למקום נחסמו.

65 שמות חדשים ברשימת החללים

22,437 חללים חללים נפלו במערכות ישראל מאז 1860, השנה בה הוקמו לראשונה שכונות יהודיות מחוץ לחומות ירושלים, ועד היום. מאז יום הזיכרון האחרון נוספו לרשימת הנופלים עוד 65 חיילים. 1,634 אזרחים ישראלים נהרגו בשישים שנות עצמאות ישראל בפעולות איבה, וכ-14,000 נפצעו בהן. מתחילת שנת 2008 נהרגו בפעולות איבה 16 אזרחים ו-65 נפצעו.

מוקדם יותר, השתתף ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס בגבעת התחמושת בירושלים, ואמר כי "גם השנה נוספו שמות חדשים למצבות הלבנות, וגם השנה כשנדרשנו לפעילות צבאית מאומצת מול ארגוני הטרור המשיכה לקנן בנו התקווה למחר אחר, שיביא עמו סיכוי ואולי גם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully