וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרו של צ'ייני זומן להעיד על עינויים

6.5.2008 / 19:45

ראש הסגל של סגן הנשיא יתבקש לענות לשאלות הקונגרס, שנמצא בשליטת הדמוקרטים. בעבר סירב הממשל להיענות לזימונים

הקונגרס האמריקאי, בראשות הדמוקרטים, העניק היום (שלישי) אישור ליו"ר הקונגרס להגיש זימון מחייב לראש הסגל של סגן הנשיא דיק צ'ייני, כדי לשאול אותו שאלות בנוגע לחשד שארה"ב עינתה חשודים בטרור.

ראש הסגל, דייויד אדינגטון, עשוי לקבל את הזימון כבר מחר, אולם הממשל טוען כי הינו חסין מפני תשאולים של הקונגרס, כפי שטען פעמים רבות במהלך השנים, כשהלכו והתרבו העדויות על פיטורים פוליטיים במשרד המשפטים, הדלפה לא חוקית שסיכנה סוכנת CIA, ציתותים לא חוקיים וכדומה. אם אדינגטון יסרב להופיע, צפוי קרב משפטי, שעשוי להיגמר רק אחרי שג'ורג' וו. בוש וצ'ייני יסיימו את תפקידם בינואר 2009.

ארה"ב מענה

"לקונגרס שמורה הזכות, כמו גם החובה, לדרוש את האמת", אמר יו"ר הקונגרס ג'רולד נדלר. "עינויים הם אנטי-אמריקאים, ולמרות זאת הממשל הזה השתמש בהם".

שלושת המועמדים שנותרו במירוץ לנשיאות, כולל הרפובליקאי ג'ון מקיין, הצהירו כי יפסיקו כל שימוש בעינויים. יו"ר בית המשפט העליון, השמרן אנטונין סקאליה, אמר בראיון בשבוע שעבר כי העינויים אינם אנטי-חוקתיים, למרות הסעיף בחוקה שאסור "ענישה אכזרית ובלתי רגילה", מפני שאינו רואה בעינויים עונש.

בוש מתעקש כי ארה"ב אינה משתמשת בעינויים, אך מסרב לפרט אודות שיטות החקירה. לאחרונה פורסם כי חשודים נקשרים על ידי סוכני CIA לקרש, כשראשם מוטה כלפי מטה, אז נשפכים עליהם כמויות מים גדולות, שמדמות תחושת טביעה. רבים במפלגה הרפובליקאית טענו כי שיטת החקירה, נקראת waterboarding, אינה מוגדרת כעינויים. לפי ה-CIA, השימוש בשיטה זו הופסק ב-2003. ארגוני זכויות אדם, מדינות אחרות ומחוקקים אמריקאים רבים ממשיכים לטעון כי מדובר בעינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully