וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: רצח, עינויים, אונס ומאות מעצרים

גיל קדרון

6.5.2008 / 17:15

ארגוני זכויות אדם מזהירים כי על רקע מלחמת השלטון הסומלי וצבא אתיופיה במורדים מוסלמים, מידרדרת המדינה לתוהו ובוהו מוחלט

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האזרחים הסומלים נמצאים תחת מרותם המוחלטת של הכוחות המזוינים במדינה, כך מדווח ה-BBC מפי מקורות בארגוני זכויות אדם. המצב בדרום ובמרכז המדינה "חמור" ו"חסר שליטה", לפי אותם מקורות, אילו האזורים בהם מתנהלת לחימה בלתי פוסקת בין החיילים הסומלים והאתיופים מצד אחד, והמורדים המוסלמים מצד השני.

דו"ח רשמי של ארגון זכויות אדם מגלה, כי כפי שראינו במלחמות אזרחים במדינות אחרות באפריקה, רצח, עינויים, אונס, התעללות ומעצרים שרירותיים נפוצים כיום בסומליה. הממשלה האתיופית, בעלת בריתה של סומליה, ששלחה את חייליה לסייע לצבא להילחם בכוחות המוסלמים, דחתה את הדו"ח, והוסיפה כי "אינו מאוזן ופשוט לא נכון".

בו בזמן, מאות מתושבי הבירה מוגאדישו יצאו לרחובות המרכזיים במחאה על מחירי האוכל המאמירים, על האינפלציה הגואה, על סירובם של רבים מהסוחרים לקבל שטרות ישנים, שנחשדים כמזויפים. ההמון השליך אבנים על מכוניות וחנויות, ושרף צמיגים. אתמול נורו למוות שני אנשים בהפגנות.

מימיה של סומליה הפכו בחודשים האחרונים לכר פורה לפיראטים, שתוקפים אניות זרות שעושות דרכן אל תעלת סואץ וממנה. באפריל קיבלו פיראטים סומלים כ-2 מיליון דולר בתמורה לשחרור דייגים ספרדים.

  • עוד באותו נושא:
  • סומליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully