וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא מחשש לפיגוע ביום העצמאות

יהושע בריינר

6.5.2008 / 15:49

בשל התרעות על פיגוע גדול בחג, הוטל סגר על שטחי הגדה, והוגדל מספר השוטרים בחגיגות. בעוטף עזה יתגברו חיילים את הארועים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כוננות שיא הוכרזה היום (שלישי) בקרב כוחות הביטחון ברחבי הארץ לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות. אמש הורה שר הביטחון אהוד ברק להטיל סגר מלא על כל שטחי יהודה ושומרון החל מחצות ועד לצאת יום העצמאות ביום חמישי בלילה. בידי מערכת הביטחון מספר התרעות לפיגוע גדול במהלך חגיגות יום העצמאות. בעקבות כך יתוגברו מספר השוטרים באתרי החגיגות השונים ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר הזהיר ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין מפני פיגוע כזה, וציין כי קיימת אפשרות לפעילות חבלנית כנקמה על חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה לפני כשלושה חודשים.

הכוננות תוגבר בעיקר ביישובי הדרום ועוטף עזה, שם יתקיימו האירועים תחת איום ירי רקטות הקסאם וטילי גראד. בעקבות כך חודדו הנחיות פיקוד העורף באשקלון והעירייה פתחה שוב במסע הסברה המורה כיצד לנהוג במקרה של ירי טילים לעיר. כל אירועי שלושת הימים הקרובים אושרו על ידי נציגי פיקוד העורף הן בשדרות והן באשקלון, על אף האיסור על התקהלות המונית. גם בפיקוד דרום נערכים לתגבור הכוחות לאורך גדר המערכת על מנת למנוע אפשרות של ירי.

בנוסף, מאות מחיילי פיקוד דרום יישלחו לבמות ולאירועים המרכזיים על מנת לסייע לתושבים במקרה של אירוע חריג. "תגבור החיילים נועד גם על מנת להקנות לתושבים תחושה של ביטחון", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות, "לאורך כל יום העצמאות אנחנו נקיים הערכות מצב שונות, ובמידה ושצטרך אפילו נבטל אירועים. יחד עם זאת המטרה היא לאפשר לחוגגים חג שקט עד כמה שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully