וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסביר מדוע חוק האזרחות לא יבוטל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.5.2008 / 13:56

עקב עתירת ח"כ גלאון, עדאלה וגופים נוספים, הורה בג"ץ למדינה להסביר תוך חודשיים מדוע ביהמ"ש לא יצהיר על ביטול חוק האזרחות

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי בו הורה למדינה להסביר תוך 60 יום מדוע לא לבטל את חוק האזרחות. הצו הוגש בעתירה של ח"כ זהבה גלאון, ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח והמוקד להגנת הפרט, המבקשת לבטל את חוק האזרחות.

אתמול דן בג"ץ, בהרכב מורחב של שבעה שופטים, בעתירה שהוגשה בשמן של שתי משפחות ערביות נגד שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבטל את חוק האזרחות והכניסה לישראל, ולהחיל את נוהל ההתאזרחות המדורג הנהוג בישראל באופן שווה על כל בן זוג זר הנישא לאזרח ישראלי.

ב-31 במאי 2007 הוגשה עתירה נגד החוק האוסר על אזרחי ישראל לקיים חיי משפחה במדינה, אם בני זוגם הם פלסטינים תושבי השטחים או שמוצאם אירני, עירקי, סורי או לבנוני. האיסור לקיים חיי משפחה חל גם על כל מי שבמקום מושבו או במקום מגוריו מתנהלת פעילות המסכנת את ביטחון המדינה או אזרחיה, לפי חוות דעתם של גורמי ביטחון.

עורכי הדין חסן ג'בארין וסאוסן זהר מ"עדאלה" טענו בעתירה, כי החוק אינו חוקתי, מכיוון שהוא שולל את כניסתם של בני אדם שיש להם זיקה ממשית ולגיטימית לחלק מאזרחי המדינה על בסיס שייכותם האתנית. "בכך הוא פוגע בזכות החוקתית לכבוד הן של בני אדם אלה והן של האזרחים שיש להם זיקה ממשית ולגיטימית עמם", נמסר.

בנוסף נטען, כי החוק פוגע בזכויותיהם החוקתיות של האזרחים הערבים לשוויון ולחיי משפחה על בסיס שייכותו האתנית של בן הזוג. עוד נטען, כי החוק פוגע בחירות ובאוטונומיה האישית של האזרח לבחור את בן או בת זוגו ולקיים עמו או עמה חיי משפחה ללא הגבלות שרירותיות כלשהן. ב-14 במאי 2006 אישר בג"ץ את חוק האזרחות והכניסה לישראל שנחקק כהוראת שעה באוגוסט 2003, ודחה את העתירות שהוגשו לביטולו.

ח"כ זהבה גלאון הביעה שביעות רצון מהחלטת בג"ץ להוציא צו על תנאי. "חוק האזרחות הוא חוק מפלה שמכתים את ספר החוקים והגיע הזמן שיבוטל", מסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully