וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון סוגרת לחיזבאללה את הטלפונים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.5.2008 / 13:30

ממשלת לבנון החליטה להוציא מחוץ לחוק את רשת הקשר של חיזבאללה משום שהיא "מהווה איום על ביטחון המדינה ומפרה את הריבונות"

לבנון מסירה את הכפפות מול חיזבאללה. בתום ישיבה שנערכה לאורך כל הלילה, החליטה ממשלת לבנון להוציא מחוץ לחוק את רשת התקשורת של חיזבאללה ולהדיח את האחראי על הביטחון בנמל התעופה בביירות מתפקידו בשל חשדות כי הוא מקיים קשרים עם חיזבאללה ובכך הוא "מאיים על ביטחונו של שדה התעופה ומפר את ריבונותה של לבנון".

בהחלטת הממשלה בראשותו של פואד סניורה, נמסר כי הממשלה רואה ברשת התקשורת של חיזבאללה "בלתי חוקית ובלתי לגיטימית ומהווה איום על ריבונות המדינה". הממשלה דחתה את הטענה כי הרשת הוקמה על מנת להגן על פעילי חיזבאללה והחליטה להעביר את החומרים הנוגעים בדבר לידי הליגה הערבית והארגונים הבינלאומיים. הממשלה החליטה במקביל להעביר את הנושא לטיפול מנגנוני הביטחון.

בחיזבאללה זעמו על החלטת הממשלה. סגן מזכ"ל הארגון, השייח' נעים קאסם, אמר כי ההחלטה משרתת את ישראל ופוגעת בחיזבאללה. "מטרתה של רשת התקשורת של חיזבאללה היא להגן מפני מתקפה אפשרית של ישראל".

ביום ראשון האשים שר התקשורת הלבנוני את אירן בבניית מערך האזנה עבור חיזבאללה בתוך לבנון. בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, אמר השר מרוואן חמאדה כי גוף אירני בונה עבור חיזבאללה מערך של קווי טלפון שנפרש על פני רוב שטחה של לבנון, והוא יכול לסייע לחיזבאללה להאזין לכל אדם בלבנון. "המטרה אינה להגן על אנשי חיזבאללה", אמר. "הם רוצים להיות בקשר עם המיליציות האירניות והסוריות והם מעוניינים להאזין לכולם. ביטחון חיזבאללה חשוב לנו אולם אין לפגוע גם בביטחונם של הלבנונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully