וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנות מאסר בפועל ל"אנס הדנ"א"

נתיב נחמני

6.5.2008 / 11:51

איתן פרחי הורשע ב-2 מקרי אונס ובעבירות של מעשה מגונה. מעצרו התאפשר באמצעות דגימת דנ"א שמסר בחקירת רצח עו"ד ענת פלינר

25 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (שלישי) על איתן פרחי, בן 41 מהרצליה, המוכר בכינויו "אנס הדנ"א". במתן גזר הדין חתם היום בית המשפט המחוזי בתל אביב את משפטו השנוי במחלוקת של פרחי, כשמעצרו התאפשר בזכות דגימת דנ"א שמסר במסגרת חקירת רצח עו"ד ענת פלינר באפריל 2006.

פרחי הורשע בשני מקרי אונס ובשתי עבירות של ביצוע מעשה מגונה. באחד המקרים אנס צעירה כבת 20 כשיצאה מביתה בשעת ערב. פרחי התחזה לשוטר, גרר את הצעירה לגן ציבורי חשוך וביצע בה מעשה סדום ומעשה מגונה תוך שהוא נוהג בה באלימות רבה ומאיים לשסף את גרונה ולפגוע במשפחתה. במקרה האונס השני השני אנס נערה ביום הולדתה ה-15 לאחר שחזרה מפעילות בתנועת "הצופים". פרחי התחזה לערבי, ואנס את הנערה באכזריות בחורשה תוך שהיא מתחננת שיפסיק.

פרחי הורשע גם בפריצה לדירתה של צעירה כבת 20. הוא איים לרצוח אותה והורה לה לפשוט את בגדיה תוך שהוא מבצע מעשה מגונה. במקרה נוסף ביצע מעשה מגונה מחוץ לחלון צעירה אחרת. הצעירה הזעיקה את המשטרה למקום, וכשהגיעה תקף פרחי את אחד השוטרים.

"היה צריך להשמיד את הדגימה"

פרחי, שהיה מוכר למשטרה כבעל עבר פלילי עשיר, התבקש כמו חשודים רבים אחרים למסור דגימת דנ"א במסגרת חקירת רצח עו"ד ענת פלינר. לטענת פרקליטיו, הובטח לפרחי שבדגימה ייעשה שימוש אך ורק לצורך חקירת הרצח. "ההבטחה ניתנה על ידי קצין משטרה בכיר. מלבד זאת, בהוראת חוק המאגר הגנטי כתוב שהדגימה תושמד לאחר שיתברר הקשר לרצח", אמר לוואלה! חדשות עו"ד עמיקם הדר, שייצג את פרחי יחד עם עו"ד חדווה שפירא.

למרות זאת, בית המשפט המחוזי החליט לקבל את הראיה. "הפרשה היא קשה והעבירות חמורות", כתבו השופטים בגזר הדין, ובראשם השופטת ברכה אופיר-תום. "הסוגיה המרכזית במשפט היא קבלת ראיית הדנ"א. עת שבאים אנו לגזור את דינו, אין מקום לדון בכך".

"העבירות בוצעו באופן שיטתי ובאכזריות רבה, וכל הקורא את תזכירי הקורבנות לא יכול שלא להזדעזע – חייהן הפכו לאומללים", קבעו השופטים. בהחלטתם ציינו כי למרות שריצה עושני מאסר בעבר, חזר פרחי לסורו "ביתר שאת וביתר חומרה".

בנוסף לעונש המאסר גזרו השופטים של פרחי גם שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי על סך 25 אלף שקלים לכל אחת מהנאנסות, ופיצוי של 10 אלפים שקלים למתלוננת שפרץ לביתה.

בתום המשפט הצהירו עורכי דינו כי יערערו על גזר הדין לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully