וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: "הצו יישאר בתוקף בימים הקרובים"

פנחס וולף ונתיב נחמני

6.5.2008 / 18:41

לדברי פרקליט המדינה, "פורסמו בתקשורת דברים לא נכונים על חקירת רה"מ". פרקליטה של שולה זקן: "לא ביקשו ממנה לשמש עדת מדינה"

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

פרקליט המדינה משה לדור אמר לאחר דיון של בית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לגביית עדות מוקדמת של עד תושב חוץ בפרשה החדשה בה נחקר ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי "הפרשה עדיין נמצאת בחקירה. בימים האחרונים פורסמו דברים לא נכונים ולא מדויקים". במקביל, היום (שלישי) פרסם העיתון "ניו יורק פוסט" את פרטי הפרשה. כלי תקשורת ברחבי העולם ציטטו את העיתון, ובהם גם סוכנות הידיעות האירנית.

על זימון העד למתן עדות מוקדמת אמר: "המהלך עצמו הוא מהלך שקיים ומתקיים במקרים מתאימים ואנחנו במערכת מצאנו שהפרשה הזו, או העדות הזו, מתאימה לשמיעה במועד מוקדם. בית המשפט עוד לא קיבל החלטה בעניין". לדור הוסיף כי "זאת חקירה שנמצאת בשלב שעוד שום החלטה ושם הנחה של הציבור לא תהיה נכונה לגביה ולא מבוססת. אלה שעוסקים בפרשה עוד לא ביססו את הערכתם על הפרשה, ולכן לא ראוי שהתקשורת תעשה זאת עבור הציבור".

לדבריו, "שמיעת העדות היא חלק משגרת העניינים גם אם פרשה זו מעט שונה מהתיקים המוכרים לנו בדרך כלל. בית המשפט יפרסם את החלטתו במועד קרוב". להערכת לדור, צו איסור הפרסום ימשיך להיות בתוקף בימים הקרובים ולא יוסר לפני יום העצמאות.

פרקליטו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, עו"ד אלי זוהר, אמר כי "מצד אחד צו איסור הפרסום עושה נזק לראש הממשלה. מצד שני, בקשה להסרתו תיראה כאילו אנו מבקשים לשבש הליכי חקירה. לכן, החלטנו להשאיר לבית המשפט את ההחלטה בעניין צו איסור הפרסום".

מיכה פטמן, פרקליטה של שולה זקן, ששימשה בעבר כראש לשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר בתום חקירתה כי "חד משמעית, לא היתה פניה של הפרקליטות ששולה זקן תהיה עדת מדינה". זקן נחקרה הבוקר בפעם הרביעית בפרשה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בבת ים. זקן נתונה במעצר בית עד יום שישי, בשל מעורבותה בפרשה.

"לא יוגש כתב אישום בהכרח"

בהחלטה בית המשפט המחוזי בירושלים להתיר את פרסום עניין גביית העדות נאמר: "אנו מורים כי בשלב זה ניתן לפרסם שהוגשה בקשה לגביית עדות מוקדמת של עד תושב חוץ. אין בכך כלל כדי ללמד שיוגש כתב אישום כנגד המעורבים בפרשה. מדובר בחקירה שהחלה בימים האחרונים והבקשה מתבקשת נוכח הנסיבות הנידונות". בית המשפט הודיע שהוא ידון היום בבקשה לגביית העדות המוקדמת ויחליט בעניין זה כמו גם בשאלה האם יוטל איסור פרסום על הדיון בבקשה.

בתוך כך, בית משפט השלום בתל אביב דחה היום את העתירות של שלושה כלי תקשורת, שביקשו להסיר את צו איסור הפרסום בפרשה. הצו ישאר על כנו עד ה-11 במאי. "בחנתי את הנושא בקפידה", פתח השופט דניאל בארי לאחר שבחן את הבקשות ואת חומר החקירה עצמו, "ואני יכול לציין בצער שמספר הפרות הצו מצד כלי התקשורת הפריעו במהלך החקירה. לפיכך, אני מחליט לדחות את בקשתם". לטענת המשטרה, "גם פרסום חלקי בנוגע לנושא החקירה יביא להתרת הרסן התקשורתי ולפרסומים שונים שיהיה בהם כדי להפריע לחקירה".

בשל צו איסור הפרסום בפרשה, לא ניתן לחשוף פרטים על מהות ההליך הצפוי, אולם גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו אתמול כי קיימת אפשרות שכתב אישום יוגש בסופו של דבר נגד אולמרט.

"יש להתאזר בסבלנות"

שר הביטחון אהוד ברק הגיב לחקירה המתנהלת נגד אולמרט: "אנחנו נגד שחיתות, אבל אני בכל זאת מקווה בשביל כולנו שיתברר שלחשדות נגד ראש הממשלה אין יסוד. אני מאחל את זה לכולנו, וגם לאולמרט". בראיון שהעניק הבוקר לקול ישראל אמר ברק כי הוא אינו חש בפגיעה בתפקודו של ראש הממשלה בשל חקירתו. "בנושאים כאלה לא נכון שנעסוק בספקולציות. בינתיים נתאזר בסבלנות, אני סומך על רשויות החוק והאכיפה בישראל. כל עוד אין האשמות נגד אדם, הוא חף מפשע".

כנשאל ברק האם ראש הממשלה מקבל החלטות מדיניות מסוימות כדי להשכיח את נושא החקירות, ענה: "אני לא מאמין שכשניצבת בפניו החלטה בנושא מדיני-ביטחוני, חקירות מתערבות בדבר הזה. זה הרי לא הולך להמשך חודשים ארוכים, ולבסוף רשויות המדינה יאמרו לנו במה מדובר. צריך לסגל לעצמנו נורמות ראויות של שליטה עצמית". לדבריו, "יכולות להיות בחירות תוך שנה או פחות מזה, ואנו נהיה מוכנים להן".

ח"כ זאב אלקין (קדימה) קרא היום למפלגתו להחליף את אולמרט העומד בראשה. בדבריו עקץ אלקין את ראש הממשלה בנוגע לחקירות המתנהלות נגדו ולמשא ומתן החשאי עם הפלסטינים.

"אני דורש מראש הממשלה להסיר את 'צו איסור הפרסום' על פרטי המשא ומתן המדיני ולקיים דיון מדיני בסיעתו בהקדם". אמר אלקין בתגובה על הפרסומים על התקדמות שנרשמה אמש בפגישה בין אולמרט ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנושא הגבולות. לדבריו, "שלום לא גונבים במחשכי לילה ולא בספינים. ראש הממשלה מוביל את המדינה והמפלגה למבוי סתום ולכן על קדימה להתעשת ולבחור לה מנהיג אחר".

תזכורת: כל החשדות נגד אולמרט

בפרשה המכונה "מרכז ההשקעות", חשוד אולמרט כי בהיותו שר התמ"ת, נתן ללקוחותיו של מקורבו ושותפו לשעבר עו"ד אורי מסר הטבות לכאורה בשווי עשרות מיליוני שקלים. בנוסף, למרות המגבלות הנוגעות לניגודי עניינים אפשריים, אולמרט לא פסל את עצמו מלדון בבקשות המקדמות את האינטרסים העסקיים של מסר. מסר, אגב, הוא בעלה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן מסר.

בפרשת בנק לאומי לישראל אולמרט חשוד כי בעת שכיהן כשר האוצר ניסה לשנות את תנאי המכרז להפרטת בנק לאומי על סמך תכתיבים שהעביר אליו מקורבו פרנק לואי ולא השעה את עצמו מעיסוק בנושא אף שהיה, לכאורה, בניגוד עניינים. בפרשה זו המליצה המשטרה לפרקליטות לא להגיש כתב אישום.

בפרשת הבית ברחוב כרמיה חשוד אולמרט כי קיבל הנחה משמעותית ברכישת דירה, בתמורה לזירוז אישורי בנייה חריגים בעיריית ירושלים.

בפרשת הרשות לעסקים קטנים חשוד אולמרט, כי בעת שכיהן כשר התמ"ת ביצע, ביחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור, מינויים בלתי כשרים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, הכפופה למשרד התעשיה והמסחר, וכי לחלק מהמקורבים הפוליטיים שמונו שולמו מאות אלפי ש"ח באופן בלתי תקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully