וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האובססיה של יוזף פריצל

טלי גולדשטין

5.5.2008 / 22:35

המשטרה האוסטרית: האב האוסטרי המתעלל תכנן לבנות את מרתף האימים שנים רבות לפני שכלא בו את בתו אליזבת

המשטרה האוסטרית חשפה היום (שני) כי יוזף פריצל, האב שכלא את בתו במרתף במשך 24 שנים, התעלל בה ואנס אותה, תכנן לבנות את הצינוק עוד ב-1978, כשהבת אליזבת היתה רק בת 12.

כידוע, אליזבת פריצל, בת ה-42, נכלאה על ידי אביה במרתף הבית ב-1984 כשהיתה בת 18. מאז עברה מסכת התעללויות מזעזעת ואף ילדה שבעה ילדים כתוצאה מאונס שביצע בה אביה. אליזבת ושלושה מילדיה נותרו כלואים במרתף חסר החלונות והיו תלויים לגמרי בחסדי האב. הפרשה נחשפה כשאחת מבנותיה של אליזבת נזדקקה לטיפול רפואי דחוף ופריצל איפשר לה להגיע לבית החולים. הרופאים מצאו בכיסה פתק בכתב ידה של האם הקורא לעזרה ובסופו של דבר עצרה המשטרה את פריצל ושיחררו את אליזבת והילדים הנותרים מהמרתף.

לדברי פרנץ פולזר, ראש מחלק החקירות במחוז אוסטריה התחתונה, הגיש פריצל ב-1978 בקשה לבניית תוספת לביתו, שהפכה לאחר מכן לחלק המרכזי של המרתף הסודי. במסיבת עיתונאים בעיר אמשטטן, בה התרחשה הזוועה, חשפה המשטרה כי מתוכניות הבנייה עולה שלפריצל היתה "אובססיה" להוציא לפועל את התוכנית הנוראית שלו עוד לפני 1984 ואף הצליח לרמות את משפחתו והסובבים אותו. המשטרה סבורה כי פריצל פעל לבדו. :"מהראיות עולה כי פריצל עשה הכל בעצמו. אפשר רק להגיד שמה שאדם זה עשה לא ניתן לתפיסה".

התובעים במקרה צפויים להיפגש עם פריצל בפעם הראשונה ביום רביעי או חמישי הקרובים. לדבריהם, פריצל נבדק על ידי רופא על מנת לקבוע אם הוא סובל ממחלה כלשהי – נפשית או פיזית. עורך דינו של פריצל, רודולף מאייר אמר השבוע כי אין לשלוח את לקוחו לכלא מאחר והוא אינו שפוי.

גונתר מורוואלד, מנהל בית הכלא בו מוחזק פריצל, אמר לסוכנות הידיעות האוסטרית "APA" כי האסיר אינו בעייתי, "הוא שלו, שקול ועירני", הוסיף. עם זאת, מסרב פריצל לצאת מתאו, אותו הוא חולק עם אסיר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully