וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הכנות אחרונות לקראת הפריימריז

5.5.2008 / 21:17

לקראת הפריימריז היום, יצאו תומכי המועמדים הדמוקרטים לרחובות. "אנו רוצים בחור מהמערב התיכון בבית הלבן", אמרה תומכת אובמה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

תומכי המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון וברק אובמה יצאו לרחובות העיר אינדיאנפוליס לקראת הפריימריז שיערכו היום (שלישי). תומכי שני המחנות ניצבו בפינות רחוב מנוגדות, נשאו שלטים וקראו קריאות תמיכה במועמד החביב עליהם. תזמורת תופים הובילה את צעדת התמיכה באובמה, בעוד תומכי קלינטון שרו שיר שהוקדש במיוחד לבחירתה של הילרי לבית הלבן.

קלינטון ואובמה היו עסוקים אף הם בביסוס התמיכה בהם. ביום שישי, במהלך ארוחת ערב של המפלגה הדמוקרטית בעיר ראלי שצפון קרולינה, אמרה קלינטון: "אם אנו רוצים לכבוש את אמריקה מכיוון חדש, אנו זקוקים למועמד המוכן ללכת ראש בראש עם ג'ון מקיין (המועמד הרפובליקני) בנושאי הביטחון הלאומי. אני מאמינה בכל לבי שאני היא המועמדת המתאימה להתמודד בסתיו הקרוב מול מקיין והרפובליקנים". אובמה, בתורו, אמר כי המצביעים שעייפו מאותה הרטוריקה החוזרת על עצמה בוושינגטון ושרוצים שינוי, צריכים להצביע עבורו.

היום תקיים המפלגה הדמוקרטית פריימריז במדינות צפון קרולינה ואינדיאנה. על פי ההערכות, אובמה ינצח את קלינטון בצפון קרולינה, אולם התוצאות באינדיאנה עשויות להכריע את גורל המירוץ. מסקר חדש של רשת הטלוויזיה סי.בי.אס והעיתון "ניו-יורק טיימס", שנערך בקרב בוחרי המפלגה הדמוקרטית ברחבי ארה"ב, אובמה נהנה מ-50% תמיכה, בעוד קלינטון זוכה רק ל-38%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully