וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: יצוא האורז ממיאנמר בסכנה

5.5.2008 / 19:15

בארגון חוששים כי לאור נזקי הציקלון, יכולתה של מיאנמר לספק עשרות אלפי טונות אורז לסרי לנקה ולבנגלדש העניות מוטלת בספק

נזקי סופת הציקלון "נארגיס" וההצפות באזורי גידול האורז העיקריים של מיאנמר עלולים להשפיע על אספקת המזון בשתי מדינות עניות באזור, כך אמר היום (שני) בכיר באו"ם. דובר "תוכנית המזון העולמית" של האו"ם פול ריזלי אמר, כי יכולתה של מיאנמר לעמוד בהתחייבויותיה לספק עשרות אלפי טונות אורז לסרי לנקה ולבנגלדש מוטלת כעת בספק.

לדברי ריזלי, מוקדם מדי להעריך את הנזקים ליבולים באזורי גידול האורז במדינה מוכת האסון. "אלו שאלות ארוכות טווח יותר המעלות חששות כבדים לגבי אספקת המזון במדינות המדוברות בזמן בו קיים מחסור באספקת המזון הגלובלית", הוסיף.

לפי דיווחים אחרונים, מניין ההרוגים בסופת הציקלון הקשה שפקדה את מיאנמר בסוף השבוע עלה לעשרת אלפים בעוד שלושת אלפים בני אדם עדיין נעדרים. עדיין לא ברור האם מיאנמר, שנחשבה ב-1948 ליצואנית האורז הגדולה בעולם, תזדקק עתה לייבא משלוחי חירום של אורז. במידה וכן, מחירי האורז המקומיים והגלובליים צפויים להאמיר עוד יותר.

משלוח 50 אלף טונות אורז מבירת מיאנמר יאנגון לסרי לנקה, שהיה צפוי לצאת החודש, נדחה על רקע הצורך המחודש של הממשלה לבדוק את המאגרים לנוכח אפשרות של מחסור במזון. "אנו עורכים ביקורת נזקים של מלאי האורז ונקבל החלטה בהתאם", אמר גורם בכיר במשרד המסחר והתעשייה של מיאנמר.

כלי התקשורת המקומיים דיווחו באפריל כי מיאנמר ייצאה כ-400 אלף טונות אורז ב-2007 מאחר והעריכה שיש לה כמות מספיקה במאגרים על מנת להאכיל את 53 מיליון תושבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully