וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמדיה: "אין לנו אחריות פלילית בפרשה"

נתיב נחמני

5.5.2008 / 19:11

פרקליט המדינה הודיע על הגשת כתבי אישום נגד בכירים בחברה ובמשרד הבריאות. רמדיה: "אם מישהו אשם - זה משרד הבריאות"

"אין כל מקום להגשת כתב אישום נגד הנהלת רמדיה, לאור העובדה שכל הארועים שמצדיקים את ההתייחסות המשפטית ארעו בגרמניה", כך אמר עו"ד ד"ר ישראל לשם, עורך דינו של מנכ"ל רמדיה גדעון לנדסברג, בתגובה להודעת פרקליט המדינה משה לדור היום (שני) על הגשת כתבי אישום בימים הקרובים בפרשת רמדיה נגד בכירי משרד הבריאות.

שלושה בכירים בחברת רמדיה יואשמו בגרימת מוות וחבלה ברשלנות, בהם מנכ"ל החברה גדעון לנדסברג, טכנולוג המזון שלה לשעבר, פרדריק בלק, ומשה מילר, מבעלי החברה לשעבר.

במשרד הבריאות יואשמו מנהלת שירותי המזון, ד"ר דורית ניצן-קלוסקי, וארבעה מפקחים בתחנות ההסגר בנמלי אשדוד וחיפה, שהתרשלו בבדיקת המזון שיובא ארצה ואישרו את הפצתו ללא בדיקה. לטענת הפרקליטות המפקחים הפרו את חובתם המקצועית, והם יואשמו ב"מעשה העלול להפיץ מחלה". בכירי המפעל הגרמני שייצר את הנוסחה עבור רמדיה הודו ברשלנות.

הפרשה נחשפה ב-7 לנובמבר 2003, כאשר בדיקת משרד הבריאות גילתה מחסור בוויטמין מסוג B1 בתחליף החלב של רמדיה. שלושה תינוקות מתו וכ-20 נפגעו לאחר שצרכו את המוצר. חלק מהילדים הוגדרו כצמחים וכבעלי פגיעות מוחיות קשות.

"ביהמ"ש יפסוק לטובתנו"

ההחלטה על העמדתם של המעורבים לדין התקבלה בראשונה עוד לפני כשנה וחצי, אך בעקבות בקשתו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי, הודיע פרקליט המדינה כי ישקול בשנית את ההחלטה. היום הודיע לדור לישראלי כי לאחר בחינת הדברים, הוא החליט להשאיר את ההחלטה על כנה.

לדברי לשם, עורך דינה של רמדיה, "אם בארץ יש אחראי, אז זה משרד הבריאות". לדבריו, המוצרים יוצרו על ידי חברת הומנה הגרמנית ואף נארזו על ידה, והם הגיעו לארץ עם כל האישורים הדרושים ואנליזות לפיהן הוויטמין B1 כלול במוצר. הומנה, אמר, הודתה בתקלות ופיטרה את האחראים.

"אם משרד הבריאות חשב שיש צורך בבדיקות, הוא אשם בכך שלא קבע שום נוהל בעניין הזה. לפרקליטות לא היה אומץ שלא להעמיד לדין מישהו בישראל". לדבריו, לא משרד הבריאות ולא חברת רמדיה אחראים לתקלה. "אנו מאמינים שבית המשפט ישמע את העדויות, יכיר בעובדות ויפסוק לטובתנו. פנייה ליבואן בהאשמות לאחר שהתגלתה התקלה, שוות ערך לסימון המטרה לאחר יריית החץ".

"הכאב הגדול של המשפחות נפגעות רמדיה מלווה אותי כל הזמן", מסרה בתגובה מנהלת שירותי המזון במשרד הבריאות, ד"ר דורית ניצן קלוסקי. "בכל לילה אני רואה מול עיני את פניהם של התינוקות אליהם נקראתי ואת אלפי התינוקות שהיו חשופים למחלה הזו".

לטענת ד"ר ניצן קלוסקי, המוצר של רמדיה יוצר עבור ישראל בלבד, אך החברה הציגה את הדברים כאילו הוא נמכר באופן חופשי בגרמניה ובאירופה בכלל. "בכל ארגוני הבריאות המובילים בעולם קיים קונצנזוס על כך, שניתן לגלות רמייה כזאת בשלוש דרכים: תחלואה, מודיעין או מזל. במקרה רמדיה, תחלואה ואבחון מהיר של משרד הבריאות ושלי מנעו אסון גדול יותר. על כן, זהו אבסורד להאשים אותי באחריות למחלה ובהתרשלות במילוי תפקידי", אמרה ניצן קלוסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully