וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: סגן רה"מ איבד 30 מליון דולר

טלי גולדשטין

5.5.2008 / 18:47

סיוע כלכלי שהיה אמור להבטיח את הכרתה של פפואה גינאה החדשה בעצמאות טאיוון נעלם לכיס המתוון. סגן רה"מ לקח אחריות והתפטר

צ'יו אי-ז'ן, סגן ראש ממשלת טייוואן, התפטר היום (שני) מהממשלה וממפלגת השלטון "המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית" (DPP) בגין חשד למעילת כספים בסך 30 מיליון דולרים. במקור, ייעד משרד החוץ הטייוואני את הכסף כסיוע כלכלי שהיה אמור להבטיח את הכרתה של פפואה גינאה החדשה בעצמאות טייוואן ולהידוק הקשרים בין שתי המדינות. הרשויות מאשימות את צ'יו, שהיה אמון על 29.8 מיליון הדולרים, כי העביר את הסכום ל צ'ינג צ'י-ז'ו, איש עסקים טייוואני, שהיה אמור לשמש כמתווך בעסקה, אך נעלם עם הכסף במקום.

צ'יו נטל אחריות על הסקנדל הדיפלומטי המביך. "אני מתנצל מעומק לבי בפני המדינה ותושבי טייוואן על הפרשה ואני בוש ונכלם", אמר צ'יו בהצהרה. "אני מתחייב לשיתוף פעולה מלא עם החוקרים, ובמקביל אני מתפטר מהמפלגה שאני כה אוהב", הוסיף. התביעה אסרה על צ'יו לעזוב את טייוואן כל עוד תלויה ועומדת נגדו חקירה בגין שחיתות. "אני מאמין כי החקירה תוכיח את חפותי", אמר צ'יו והוסיף גם כי לא לקח מעולם שוחד.

צ'יו, יד ימינו של הנשיא היוצא צ'ן שווי-ביאן, אמר כי יפרוש כליל מהחיים הפוליטיים כשהממשלה החדשה תושבע ב-20 במאי, אך ימשיך לכהן כסגן ראש הממשלה עד אז. עם זאת, הצהרתו של צ'יו לא עזרה להפיג את הזעם שהתעורר בעקבות הפרשה. חברים במפלגת DPP היוצאת ובמפלגה הלאומנית, שניצחה בבחירות, דרשו את התפטרותו המיידית של צ'יו. "השערורייה היא כה גדולה עד כי על צ'יו להתפטר באופן מיידי מתפקיד ראש הממשלה ולקחת אחריות מלאה", אמר חבר מפלגת DPP יה יי-צ'ין.

לדברי ייה, על הנשיא היוצא צ'ן הסוי ביאן להתפטר גם כן מתפקידו מאחר וקיימת אפשרות כי סייע להסתיר את הפרשה. פרשת המעילה היא מביכה במיוחד בעבור צ'ן, אשר ניסה לשכנע מדינות בדרום אמריקה, באפריקה ובדרום פסיפיק להעביר את תמיכתן מסין לטייוואן. 23 מדינות בלבד ברחבי העולם מכירות באופן רשמי בטיייוואן כמדינה עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully