וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום העצמאות: מאות צנחנים יפשטו על הארץ

יהושע בריינר

5.5.2008 / 18:47

מפגן צניחה בינלאומי יערך מול חופי ת"א ובמוקדי המנגל בערים נוספות. מחיפה יצא משט חגיגי ומעל שדרות ישתוללו מטוסי ה"פוגה"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל. עריכת וידאו: גדי ויינשטוק)

ברחבי הארץ נערכה אתמול (שלישי) החזרה הגנרלית לקראת מפגן צה"ל שיתקיים ביום העצמאות. האירועים המתוכננים, שיתפרשו על פני כל הארץ, יכללו מטוסים ומאות צנחנים במפגן חגיגי, ומשט של עשרות כלי שיט.

"האירועים המתוכננים בחגיגות השישים מבטאים את עוצמתו של צה"ל ואת הקשר שלו לציבור הישראלי", אמרה לוואלה! חדשות מרכזת חגיגות שנת השישים בצה"ל תא"ל מירי רגב. "כבר שאלו אותי הרבה אנשים למה אנחנו לא עושים מצעדים צבאיים כמו פעם עם טנקים ברחובות, אבל אני חושבת שהאירועים השנה הם מידתיים ובכל מקרה הטיסות והשיוטים נעשים במסגרת אימוני החילות. בסך הכל אנחנו רוצים לגעת בנשמה של הציבור הרחב ולתת לו סיבה לגאווה".

האירוע המרכזי, שיתקיים מול חופי תל אביב, יכלול מפגן של צניחת מאות צנחנים מרחבי העולם, שייצרו באוויר את המספר 60, וינחתו מול חופי העיר. בין הצונחים הרבים יככבו גם קצינים בכירים, בהם מפקד בה"ד 1 אל"מ אהרון חליווה וקצין חי"ר וצנחנים ראשי תא"ל יוסי בכר. צניחות דומות יתקיימו גם בחיפה ובאשקלון. מאות צנחנים נוספים יצנחו במוקדי המנגלים ובגנים הציבוריים בדימונה, אופקים, ירושלים, נהריה, מעלות ובית שאן.

במקביל ייערך מטס חגיגי של חיל האוויר שיחלוף בשמי הארץ. מפגן אווירובטי של מטוסי "פוגה" של חיל האוויר יערך מעל שדרות, כהצדעה לתושבי העיר מוכת הקסאמים.

משט שיכלול את ספינות חיל הים יצא מבסיס חיפה ויגיע לאשקלון. לדברי רגב, הספינות יהיו קרובות לחוף ובמערכות הכריזה יישמעו פקודות הקשר של הטייסים והחובלים. בחיפה יתקיים מצעד תזמורות מכל העולם תחת הכותרת "מצדיעים בתווים", שיכלול צעדה של הנגנים אל עבר האיצטדיון העירוני, שם תיערך גם הצניחה ההמונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully