וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים עוזבים והציבור משלם את המחיר

פנחס וולף

5.5.2008 / 17:10

עלייה של 90% נרשמה בהתפטרות השוטרים ברבעון הראשון של 2008. הסיבה לעזיבה: משכורת נמוכה. "המשטרה נחלשת והציבור נפגע"

עלייה של 90% בשיעור התפטרות השוטרים נרשמה ברבעון הראשון של 2008 לעומת התקופה המקבילה אשתקד – כך עולה מנתוני המשטרה שהוצגו היום (שני) בוועדת הפנים של הכנסת.

הדלדלות כוחות המשטרה הורגשה כבר בשנת 2007, אז התפטרו 397 שוטרים, עלייה של 50% לעומת 2006. על פי הנתונים, ברבעון הראשון של השנה הנוכחית התפטרו 130 שוטרים, לעומת 68 בלבד ברבעון הראשון של שנת 2007.

לדברי נציג משרד הפנים יאיר סלע, הסיבה לעזיבה היא המשכורת הנמוכה: שוטר מתחיל במשרה מלאה מקבל 4,200 שקל נטו בחודש. חבלנים ולוחמי ימ"ר נהנים ממשכורת של 7,000 שקל בשנה הראשונה. "אין שום תגמול על שעות נוספות, על עבודה בלילה ובסופי שבוע ועל הקפצות", אמר סלע.

סלע הציג בפני הוועדה תוכנית שעשויה לשפר את שכר השוטר המתחיל. במסגרת התוכנית, תצומצם משמעותית תוספת שכר בגין השכלה אקדמאית, ותשונה מערכת התגמולים. נציג האוצר אמר בדיון כי "המערך הלוחם במשטרה מורכב מאנשי משפחה שמקבלים שכר הצמוד לזה של קצין זוטר בצבא. במשטרה סירבו להצעתנו לבטל הצמדה זו". אולם סלע השיב כי סיבת הסירוב היתה החשש לאבד את עוגן השכר, משום שהשפעת המשטרה קטנה יותר מזו של הצבא.

"תופעת הנשירה היא מסוכנת ומחלישה את המשטרה. מי שמשלם את המחיר זה הציבור", אמר יו"ר וועדת הפנים ח"כ אופיר פינס והודיע כי הוא יעגן בחקיקה את החלטת הממשלה בדבר הצמדת שכר השוטרים לשכר משרתי הקבע.

ראש הממשלה הבטיח לפני כחודשיים לקלוט אלף שוטרים נוספים למשטרה. בישיבה של וועדת הפנים לפני שבועיים, התברר שעד כה גויסו 31 שוטרים בלבד מתוך האלף המדוברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully