וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעת הטיפוסים לפי האניאגרם

סבוהטי

5.5.2008 / 15:41

1. הפרפקציוניסט: כאן הילד מנסה להימנע מביקורת ההורים על ידי סיווג התנהגותו כ"נכונה" ו"שגויה" וניסיון מתמיד לעשות את הדבר ה"נכון". אנשים כאלה מפתחים מוסר אישי גבוה, מנסים להחביא את מגרעותיהם וביקורתיים מאוד כלפי עצמם וכלפי אחרים.

2. המסייע: הילד לומד אסטרטגיה של נתינה להורים בכדי לקבל אהבה ותשומת לב בתמורה. אנשים כאלה מתחברים בקלות לאחרים, קוראים את מצבי הרוח שלהם ומבינים בדיוק מה הם צריכים. קשה להם לבקש אהבה באופן ישיר...הם צריכים לתת קודם.

3. המבצע: הילד מבין שהוא מוערך ומקבל אישור רק כשהוא מסוגל לספק סוג של הישג או הצלחה. הוא מתמקד בלהיות שימושי, יעיל ו"טוב בעשיית דברים". הוא מרגיש בטוח כשהוא עסוק ו"עושה את העבודה".

4. הרומנטי-טראגי: ילד זה חווה סוג של נטישה הורית בגיל צעיר ולומד להתבונן על החיים דרך עדשה של עצבות. אנשים כאלה נוטים להשתוקק למאהב שאינו קיים או לא פנוי. הם מחפשים אותנטיות ועומק במערכות היחסים שלהם ועושים רומנטיזציה לבדידותם.

5. הצופה: ילד זה מוצא את הסיטואציה המשפחתית לוחצת ומחפש ביטחון על ידי יצירת מרחק והנאה מתחושת הלבדות. "חמש-ים" אוהבים להיות עצמאיים. הם יכולים להיות חברותיים, אך בחברה רבה מידי מתרוקנים בקלות וממהרים להתבודד במטרה לטעון את הסוללות שלהם.

6. הסנגור: פרקליטו של השטן: עבור ילד זה האווירה המשפחתית אינה משרה ביטחון בשל דמות הורית סמכותית, מהירת חימה ולא צפויה. אנשים אלה מפתחים הרגלים של ציפייה לצרות, חיפוש מניעים נסתרים באחרים והוכחה לעצמם שאינם פוחדים.

7. הנהנתן: הילד לומד שבכדי ליהנות עליו לדאוג לעצמו. אנשים כאלה הם בדרך כלל עליזים, אופטימים ומסתכלים קדימה, ממהרים לקפוץ על הזדמנויות חדשות ומשתעממים בקלות משגרה. הם נהנים כשיש להם קשת נרחבת של אפשרויות לבחור מהן.

8. הבוס: ילד זה לומד שהחיים אינם הוגנים, אנשים חלשים נמחצים ורק החזקים משיגים את מה שהם רוצים. הם לומדים לשלוט בסביבתם, יוצרים חוקים משלהם ומסרבים להישלט על ידי אחרים. הם שוחרי צדק וילחמו בכדי לשמר את עצמאותם.

9. משכין השלום: ילד זה מרגיש התעלמות מצד הוריו ואינו מפתח תחושת עצמי חזקה. הם טובים בלהבין את כולם, אך מתקשים לדעת מה הם רוצים ולעמוד על דעתם. במקום זה הם מוצאים שהרבה יותר קל להם לזרום עם מה שאחרים מחליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully