וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנכבה: אלפים יצעדו ב"תהלוכת השיבה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2008 / 14:02

אלפים ישתתפו מחרתיים באירוע המרכזי לציון יום הנכבה על אדמות הכפר הפלסטיני ספוריה בגליל, ויקראו "אין שלום בלי שיבה"

כמדי שנה, במקביל ליום העצמאות הישראלי מציינים ערביי ישראל את יום הנכבה שהוא יום האסון הפלסטיני, בו הם נזכרים בגירוש ובבריחת הפליטים הפלסטינים מבתיהם בשנת 1948. האירוע המרכזי לציון הנכבה, שייערך ביום חמישי הקרוב, הוא "תהלוכת השיבה" שתיערך על אדמות הכפר הפלסטיני ההרוס ספוריה (ציפורי) שבגליל.

משתתפי התהלוכה יצעדו תחת הכותרת "יום עצמאותם הוא יום אסוננו", והם צפויים לקרוא "כן לשיבת הפליטים", "זכות השיבה אינה נתונה לשינוי", "לא ייכון שלום אמיתי ללא שיבה של כל הפליטים לבתיהם". התהלוכה מאורגנת על ידי "העמותה להגנה על זכויות העקורים בישראל" ו-"ועד עקורי ספוריה".

"יש היענות גדולה מאוד משום שמדובר ביום הנכבה ה-60", מסרו לוואלה! חדשות גורמים בוועד עקורי ספוריה. "בתהלוכה לפני שנה שנערכה בכפר לג'ון השתתפו כ-30 אלף איש, ולכן אנו מצפים למשתתפים רבים. כל המפלגות צפויות להשתתף בה גם כן".

חלק ניכר מעקורי ספוריה, כ-20 אלף איש, מתגוררים כיום בשכונת ספאפרה בנצרת הסמוכה לציפורי. לדברי המארגנים, בתהלוכה צפויים להשתתף עקורים רבים המתגוררים בסמוך לכפר החרב. לאחר אירוע זה אמורים להתקיים אירועים נוספים ברחבי הארץ לציון יום הנכבה, ביניהם בנצרת, בחיפה ובכפר כנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully