וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה: הנשיא מתנגד לאוטונומיה לעשירים

גיל קדרון

5.5.2008 / 13:11

אזור סנטה קרוז העשיר הצביע בעד אוטונומיה רחבה יותר, הנשיא מוראלס כינה את המהלך "לא חוקי ולא חוקתי", וקרא לדיאלוג עם הממשלה

הנשיא הבוליביאני אבו מוראלס דחה היום (שני) את משאל העם הבלתי רשמי של האזור העשיר סנטה קרוז, שתוצאותיו מראים ש-80 אחוזים מתושביו מעוניינים באוטונומיה רחבה יותר. כך מדווח ה-BBC. בו בזמן קרא מוראלס לדיאלוג עם המושלים האופוזיציונרים, בזמן ששלושה מחוזות אחרים מתכוננים גם הם למשאלי עם דומים.

ההצבעה בסנטה קרוז עימתה את האליטה עם תומכי הנשיא, שמוצאם אינדיאני. השאלה שהועמדה למבחן הבוחר נועדה להעניק לאזור, העשיר במחצבים, שליטה גדולה יותר על משאביו. בזמן שהעניים ניסו בכל מאודם למנוע מאנשים להצביע, מושל האזור, רובן קוסטס, קרא לתוצאה "המהלך החשוב ביותר בהיסטוריה הרפובליקאית שלנו".

"כולכם מיסדתם את התחלתה של הרפורמה המבנית החשובה ביותר של ארצנו", הוסיף קוסטס. הנשיא הודיע כי יתעלם מהתוצאות, וקרא למשאל העם "בלתי חוקי ובלתי חוקתי".

מוראלס דוגל במדיניות סוציאליסטית, בה המזרח העשיר יותר מסייע יותר למערב העני יותר, שם רוב התושבים ממוצא אינדיאני. הנשיא הבטיח שורה של רפורמות קיצוניות שמטרתן להצעיד את בוליביה, המדינה הענייה בדרום אמריקה, לעבר עתיד כלכלי טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully