וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הח"כים הערבים הם נציגי טרור"

פנחס וולף

5.5.2008 / 12:02

בדיון מיוחד בכנסת תקף יו"ר "ישראל ביתנו" את ח"כ אחמד טיבי, שהשווה בין ישראל לאפרטהייד. טיבי בתגובה: "ליברמן הוא נציג המפלגה הפשיסטית הישראלית"

"חברי הכנסת הערבים הם תבוסתנים, מהווים גיס חמישי ומייצגים את ארגוני הטרור", כך אמר היום (שני) יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן במהלך דיון פגרה מיוחד בכנסת. הדיון עסק בין השאר גם בהתבטאויותיו של ח"כ טיבי נגד ישראל במהלך ביקורו האחרון בקטאר, בו השווה טיבי את ישראל לשלטון האפרטהייד בדרום אפריקה . במהלך הדיון ליברמן אף הטיח בח"כ זהבה גלאון (מרצ) "בעזרת השם 'ישראל ביתנו' תקבל את תיק הביטחון בממשלה הבאה, ואז נבנה מזרח תיכון חדש, אז תראי מה זה מזרח תיכון חדש".

בתגובה אמר ח"כ טיבי כי "אביגדור ליברמן הוא נציג המפלגה הפשיסטית הישראלית, על פי כל הגדרה". לדבריו, "מדובר בסגנון נחות של הסתה אישית גם נגדי וגם נגד הציבור הערבי. פעם הוא מתקיף אותי, פעם אחרים", לדבריו, "אם מישהו חייב לעזוב את הארץ הזו, זה ליברמן".

יושבת ראש הכנסת, דליה איציק, הגדירה את הדיון כ"בושה", ובתגובה לדברי ליברמן אמרה איציק כי "אי אפשר להאשים את כל חברי הכנסת הערבים בשותפות לארגוני טרור".

"אולמרט, אל תעז לגעת בירושלים"

במהלך הדיון, שעסק גם במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים תקף ח"כ גדעון סער (ליכוד) את ראש הממשלה אהוד אולמרט ואמר כי "הדעת לא סובלת שבין חקירה לחקירה ימשיך אולמרט במשא ומתן על ויתורים". ח"כ סער פנה לאולמרט ואמר: "אני פונה אליך: אל תיגע בין חקירה לחקירה בשטחי יהודה ושומרון. אל תעז לשלוח את ידך לירושלים. זאת לא אחת הדירות שלך למכירה. אל תעביר מגעים חשאים לאסד שישראל מוכנה לרדת מהגולן, כי זה לא נכון. לך אין רוב בבית להמשיך את תהליך הוויתורים החד צדדיים שלך".

שר הקליטה, יעקב אדרי (קדימה), שהשיב מטעם הממשלה, התייחס גם לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה, ואמר כי "היו ראשי ממשלה כבר תחת חקירות. אוי ואבוי אם נושא החקירה נכון ואוי ואבוי אם הוא לא נכון. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לסיים במהירות את החקירה". בקשר למשא ומתן עם הפלסטינים, אמר אדרי כי ראש הממשלה הכריז כבר פעמים רבות על רצינות הערוץ המדיני, והוא יעדכן את הכנסת במקרה הצורך".

מליאת הכנסת התכנסה לדיון הפגרה המיוחד לבקשתם של יותר מ-25 חברי כנסת. הח"כים גם ידונו בייקור מוצרי המזון, לאור בקשתו של ח"כ שלמה מולה (קדימה). "מוטלת אחריות על הממשלה ליצור בלמים שימנעו התפתחות אווירה של משבר כלכלי והרגשת ייאוש בין בעלי ההכנסות הנמוכות והבינוניות, שאת תוצאותיו מי ישורנו", אמר מולה.

לאור בקשת הממשלה, תועלה לדיון האפשרות להכרזת מצב חירום בדרום, ולאחריו תתקיים הצבעה בנושא. הדיונים היום מתקיימים בצלן של חקירת המשטרה נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, והחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להגיש כתב אישום בתוך 30 יום נגד שר האוצר לשעבר, ח"כ אברהם הירשזון, שהודיע שלא התנגד להסרת חסינותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully