וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקפו קשישה ונשלחו ל-9 שנות מאסר

נתיב נחמני

5.5.2008 / 9:38

שני תושבי השטחים פרצו לביתה של קשישה בת 80 ברחובות, היכו אותה ושדדו אותה באיומי סכין. "ביהמ"ש שידר מסר ברור של ענישה"

9 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב על מוסטפה זיאד ושאדי פחידה, שהורשעו בשוד אכזרי של הקשישה אידה גרביקר, בת 80 מרחובות. מכתב האישום עולה, כי לפני כשנה פרצו השניים, שוהים בלתי חוקים בישראל בשנות העשרים לחייהם, לביתה של הקשישה לאחר שידעו שהיא בגפה, ושיערו כי במקום יימצאו שלל רב.

השניים נכנסו אל הבית, הצמידו סכין לצווארה, הכו אותה נמרצות בכל חלקי גופה ושדדו ממנה כסף ומדליות שהיו ברשותה עוד מתקופת מלחמת העולם השנייה. כשסיימו השניים את מעשיהם נטשו אותה כשהיא מדממת. לבסוף הצליחה הקשישה להשתחרר ולהזעיק עזרה.

במהלך המשפט, שהתנהל לאורך תקופה ארוכה, כפרו השניים בהאשמות נגדם. גרביקר עצמה התייצבה מול שני הננשמים, למרות שאינה בקו הבריאות. היא גוללה את סיפור התקיפה, שסימניה עדיין ניכרו בגופה. היא סיפרה גם על הערך הרגשי של החפצים שנגנבו מביתה.

"מקרה זה כאמור מצטרף לשורת מקרים אחרים ובית המשפט חייב בנסיבות שכאלה לומר את דברו בצורה ברורה וחד משמעית. קורבן העבירה נבחר בקפידה על ידי הנאשמים כמי שעל פניו נראה כי אין ביכולתו להתנגד למעשיו", אמר שופט בית המשפט המחוזי כאבוב חאלד וגזר את דינם של השניים. בנוסף לתקופת המאסר, נגזרו על השניים שנתיים מאסר על תנאי.

"בית המשפט שידר מסר ברור של ענישה קשה למורשעים בעבירות אלימות נגד קשישים", אמרה עו"ד נאווה טולדנו מפרקליטות מחוז המרכז. "מדובר בשורת אירועים שהפכו לנגע בחברה והיום קיבלו מענה מבית המשפט שהציב רף ענישה חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully