וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אובמה מגדיל את הפער מול קלינטון

5.5.2008 / 5:24

לפי סקר חדש, שנערך בקרב בוחרי המפלגה הדמוקרטית ברחבי ארה"ב, אובמה נהנה מ-50% תמיכה, בעוד קלינטון זוכה רק ל-38%

הסנאטור ברק אובמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הגדיל את הפער ברמה הארצית מול יריבתו הסנאטורית הילרי קלינטון . כך עולה מסקר חדש של רשת הטלוויזיה סי.בי.אס והעיתון "ניו-יורק טיימס", שהתפרסם אמש (ראשון).

לפי הסקר, שנערך בקרב בוחרי המפלגה הדמוקרטית ברחבי ארה"ב, אובמה נהנה מ-50% תמיכה, בעוד קלינטון זוכה רק ל-38%. רק לפני מספר ימים הוביל אובמה על קלינטון בפער של 8%.

הסקר החדש נערך לאחר שאובמה התנער באופן מוחלט מהכומר שלו לשעבר, ג'רמיה רייט, ששוב השמיע באחרונה התבטאויות קיצוניות כנגד ארצו. בין השאר חזר רייט על דבריו, לפיהם הממשל האמריקאי אשם בהתקפות ה-11 בספטמבר ובסיוע להפצת נגיף האיידס בקרב אפריקאים-אמריקאים. בתגובה אמר אובמה שהתבטאויות הכומר "מחרידות" ושאין זה האיש אותו פגש לפני 20 שנה.

לפי סקר סי.בי.אס וה"ניו-יורק טיימס", 60% מבוחרי המפלגה הדמוקרטית מרוצים מהאופן שבו טיפל אובמה בסוגיית הכומר השנוי במחלוקת. רק 23% הביעו חוסר שביעות רצון מאופן הטיפול שלו בסוגייה. עורכי הסקר מעריכים כי דבריו הנחרצים של אובמה נגד הכומר - להבדיל מהסתייגויותיו הפושרות לפני מספר שבועות - הם הסיבה העיקרית להגדלת הפער מול קלינטון.

ביום שלישי תקיים המפלגה הדמוקרטית פריימריז במדינות צפון קרולינה ואינדיאנה. על פי ההערכות, אובמה ינצח את קלינטון בצפון קרולינה, אולם התוצאות באינדיאנה עשויות להכריע את גורל המירוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully