וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 30% מההורים לא יודעים לגדל ילדים

5.5.2008 / 3:15

לטענת חוקרים אמריקאים, הדבר עלול לפגוע בהתפתחות המנטלית של הילדים. "צריך למצוא דרכים מקוריות לחינוך הורים מתחילים"

למעלה מ-30% מההורים בארצות הברית אינם יודעים מספיק על גידול ילדים – דבר שעלול לפגוע בהתפתחות המנטלית של ילדיהם. כך עולה ממחקר אמריקאי חדש, שנערך במרכז ללימודי רפואה של אוניברסיטת רוצ'סטר שבמדינת ניו-יורק.

"קיימים ספרי הדרכה רבים להורים מתחילים", אמרה החוקרת ד"ר הת'ר פרדיס בכינוס של האגודה האקדמית לרפואת ילדים בהונוללו, שבו הוצגו ממצאי המחקר. "עם זאת", ציינה, "לא זו בלבד שמספר מדהים של הורים אינו יודע למה לצפות מהילדים, הם גם אינם בטוחים מתי, איך או באיזו מידה עליהם לסייע לילדיהם להגיע לציוני דרך שונים, כגון: דיבור, אחיזה בחפצים, הבחנה בין טוב לרע או אפילו עשיית צרכים בסיר".

ד"ר פרדיס ועמיתיה ניתחו את רמת הידע של ההורים על סמך מדגם, שכלל הורים של למעלה מ-10,000 פעוטות בגיל כתשעה חודשים. ההורים נדרשו להשיב על שאלון בן 11 שאלות , וביניהן: "האם ילד בן שנה אמור לדעת להבחין בין טוב לרע?" ו"האם ילד בן שנה אמור להתחיל לעשות את צרכיו בשירותים?" אגב, התשובה על שתי שהשאלות הללו היא שלילית. הורים שקיבלו רק ארבע תשובות נכונות ומטה סומנו כבעלי רמת ידע נמוכה בגידול ילדים.

החוקרים צילמו את ההורים בפעולה

לאחר מכן השוו החוקרים את ממצאי השאלונים עם צילומי וידאו, בהם תועדו ההורים מנסים ללמד את ילדיהם משימה חדשה, כגון אחיזה בחפץ כלשהו. בנוסף, הם הביא בחשבון מידע שסיפקו ההורים על התכיפות שבה הם יוזמים פעולות העשרה עבור ילדיהם, כמו הקראת סיפורים או השמעת שירים.

"העובדה שכמעט שליש מההורים לא ידעו להשיב נכונה על יותר מ-4 שאלות (מתוך ה-11) הפתיעה אותנו מאוד", סיפרה ד"ר פרדיס. לדבריה, נמצא מתאם בין רמת הידע של ההורים לבין רמת ההכנסה וההשכלה שלהם, אולם גם לאחר שנוטרלה השפעה של משתנים כמו רמת חינוך, רמת השכלה, גיל ומצב מנטלי, התברר שלמספר משמעותי של הורים יש ציפיות לא ריאליות באשר להתפתחות ילדיהם.

ד"ר פרדיס הוסיפה, כי לרמת הידע הנמוכה של ההורים שנבדקו הייתה השפעה שלילית על יחסיהם עם הילדים. "להורים בעלי רמת ידע נמוכה היו יחסים פחות איכותיים עם ילדיהם", ציינה.

לדבריה, אחת הדרכים להתמודד עם הבעיה היא לעודד רופאי ילדים לחנך הורים מתחילים. "תקוותי", סיכמה, "היא שאנו - רופאי הילדים - נמצא דרכים מקוריות לחנך את ההורים בעת שהם מביאים את ילדיהם לבדיקות אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully