וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: שביתות אזהרה באוניברסיטאות

נעמה טלמור

4.5.2008 / 18:53

הפגישה בין הסגל הזוטר לראשי האוניברסיטאות התפוצצה, וחברי הסגל זועמים. "ראשי האוניברסיטאות נוהגים בהתנשאות וזלזול"

הסגל הזוטר זועם נוכח סיום הפגישה עם נציגי האוניברסיטאות, שהתפוצצה היום (ראשון) אחר הצהריים. "ראשי האוניברסיטאות נוהגים בהתנשאות וזלזול כלפי הדור הבא של חוקרים ואנשי רוח",אמר שיאון קורן, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר. "האוניברסיטאות מסרבות לקבל את הצעת הפשרה של שרת החינוך ולא מותירות לנו כל ברירה אלא לשבש את תחילתו של הסמסטר". לטענת הסגל הזוטר, האוניברסיטאות מעוניינות להמשיך ולהעסיק אותם בתנאים נצלניים.

כ-5,000 אנשי סגל, מחצית מכוח ההוראה באוניברסיטאות, מועסקים כיום בתנאים בעיתיים, וללא זכויות פנסיוניות וסוציאליות. במהלך השביתה האחרונה של הסגל האקדמי הבכיר המשיכו אנשי הסגל הזוטר בעבודתם, ובמקביל ניסו לנהל משא ומתן על תנאיהם, אך לטענתם, לשווא.

לפני כשלושה חודשים גיבשה שרת החינוך הפרופ' יולי תמיר מתווה להעסקת המרצים הללו בתנאים הולמים. על פי הערכות המועצה להשכלה גבוהה, עלותו של מתווה תמיר הוא כ-54 מליון שקלים - "עשירית מעלות הסדר שחיקת השכר מול הסגל האקדמי הבכיר", כפי שציינו בארגוני הסגל הזוטר.

"נראה כי הלקחים לא הופקו ושוב אנו ניצבים בפני איומים על שיבושי לימודים" אמר גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, "אני קורא למשרד האוצר ולהנהלת האוניברסיטאות להתעשת ולהיעתר לדרישותיהם של הסגל הזוטר, בטרם תגרם הידרדרות נוספת על גבו של ציבור הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully